ulMo Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg har en amd athlon xp 3200+ , twinmos 512 pc3200 dual, sapphire radeon 9800pro, asus a7n8x-x HK. CPU ligger på ca 40 grader idle, er ikke sikker på load. Har lurt på å skaffe meg vannkjøling, men lurer på om det virkelig er verdt det. Skjønner jo at det sikkert er kjempekjekt når det gjelder klokking, men får jeg klokket systemet mitt så mye at jeg virkelig merker forskjell? Lenke til kommentar
Alandris Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg hadde ikke brukt 2000kr på vannkjøling, da hadde jeg heller kjøpt meg en bra cpu vifte og noen andre kabinett vifter men, det er jo selfølgelig etter smak og behag Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg har en amd athlon xp 3200+ , twinmos 512 pc3200 dual, sapphire radeon 9800pro, asus a7n8x-x HK. CPU ligger på ca 40 grader idle, er ikke sikker på load. Har lurt på å skaffe meg vannkjøling, men lurer på om det virkelig er verdt det. Skjønner jo at det sikkert er kjempekjekt når det gjelder klokking, men får jeg klokket systemet mitt så mye at jeg virkelig merker forskjell? Om du er helt grønn innenfor overklokking, ville jeg prøvd meg litt frem med den kjølinga du har nå som en liten start.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 40 grader er ingenting, du har masse å gå på. Klokk i vei så langt det går. Blir du fornøyd, så har du spart de 2000 kronene. Hvis ikke, så er det likevel ikke sikkert vannkjøling vil gi så mange MHz mer. Et annet problem kan jo være minnet ditt, det overklokkes også hvis du øker front side bussen (FSB). Hvis CPUen ikke er multilier låst, så kan du jo øke den uten at minnet blir en flaskehals. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Er ikke denne litt feilpostet? Hadde vel passet bedre i overklokking -> aktiv kjøling elsn. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Skal du ha vannkjøling å overklokke kan du se her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=217372&hl= Du finner lett ut hvilke vannkjølings komponenter som funker. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 samma det vel! Den der bør du ikke komme farende med igjen Flyttes til rett kategori Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå