Gå til innhold

Vannkjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har en amd athlon xp 3200+ , twinmos 512 pc3200 dual, sapphire radeon 9800pro, asus a7n8x-x HK.

CPU ligger på ca 40 grader idle, er ikke sikker på load. :dontgetit:

Har lurt på å skaffe meg vannkjøling, men lurer på om det virkelig er verdt det. Skjønner jo at det sikkert er kjempekjekt når det gjelder klokking, men får jeg klokket systemet mitt så mye at jeg virkelig merker forskjell? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en amd athlon xp 3200+ , twinmos 512 pc3200 dual, sapphire radeon 9800pro, asus a7n8x-x HK.

CPU ligger på ca 40 grader idle, er ikke sikker på load. :dontgetit:

Har lurt på å skaffe meg vannkjøling, men lurer på om det virkelig er verdt det. Skjønner jo at det sikkert er kjempekjekt når det gjelder klokking, men får jeg klokket systemet mitt så mye at jeg virkelig merker forskjell? :roll:

Om du er helt grønn innenfor overklokking, ville jeg prøvd meg litt frem med den kjølinga du har nå som en liten start..

Lenke til kommentar

40 grader er ingenting, du har masse å gå på. Klokk i vei så langt det går. Blir du fornøyd, så har du spart de 2000 kronene. Hvis ikke, så er det likevel ikke sikkert vannkjøling vil gi så mange MHz mer.

Et annet problem kan jo være minnet ditt, det overklokkes også hvis du øker front side bussen (FSB). Hvis CPUen ikke er multilier låst, så kan du jo øke den uten at minnet blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...