whom Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Jeg har tenkt litt på å gjøre følgende: formatere, og når Pcèn er ferdig formatert gjøre alle slags tweaks og forandre xp til slik som jeg vil ha den. Derretter bruker jeg et program som tar "backup" av hver eneste byte. Så når jeg føler jeg trenger å formatere igjen kjører jeg bare backup cd\dvd og XP vil bli som nyformatert inkl tweaks. Er dette mulig? Og i så fall hvilket program bør jeg bruke? Har hørt noe om Norton ghost. kan det anbefales til jobben? Takk på forhånd! Endret 23. mars 2004 av Deuz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja, du beskriver omtrent akkurat det Ghost er laget for. Lenke til kommentar
whom Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis jeg bruker et ghost program til å gå pcèn tilbake til bedre tider, vil d bli like bra som om jeg har formatert og så installert xp på nytt? Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis jeg bruker et ghost program til å gå pcèn tilbake til bedre tider, vil d bli like bra som om jeg har formatert og så installert xp på nytt? Hvis du lager et image av en fresh install vil det bli som du har formatert og lagt inn på nytt ja Lenke til kommentar
whom Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Dødsbra! Men hvis man oppgraderer pcèn med å bytte hovedkort o.l Vil dette gå smertefritt? Går det ann å bruke cdèn på en annen pc? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis du bytter hovedkort så kreves det litt ekstra jobb. Da må du enten ta en Repair Install eller bruke SysPrep. En XP lisens kan bare installeres på en maskin av gangen. Når du bytter maskin så blir du bedt om å reaktivere lisensen. Lenke til kommentar
whom Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Ok. Men jeg har windows corporate så jeg trenger ikke å aktivere noen ting. Sysprep er det et program? kunne du gitt meg linken ti det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har aldri brukt det selv, men det burde være relativt enkelt å finne hos Microsoft. http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/usi...ntroduction.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå