darkness| Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Forelskelse er en fin ting, sånn i bunn og grunn. Men volder ikke forelskelse ganske mye smerte og vonde følelser? Hva mener dere? Hvilke erfaringer har dere med forelskelse? Volder det mer smerte enn lykke? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Veldig godt hvis det er gjensidig. Veldig vondt hvis ikke. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 som jeg sa i den andre tråden om forelskelse, det finnes ingenting bedre men det skaper en del smerte også, som masse annet her i livet Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 unødvendlig følelse, liker ikke å være forelska, da går man rundt å føler seg rar, man greier ikke konsentrere på ting og tang. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 No pain, no gain. What comes up, must go down. Det finnes mange ordtak rundt dette, men jeg har lyst til å sitere et dikt søstra mi leste til meg i konfirmasjonen som jeg har tenkt mye på: Å RISIKERE - av Hugo Prather Å le, er å risikere å bli tatt for å være dum. Å gråte, er å risikere å bli oppfattet som sentimental. Å komme et annet menneske i møte, er å risikere å bli involvert. Å vise følelser, er å risikere å blottlegge sitt egentlige jeg. Å gi uttrykk for sine ideer, sine drømmer, er å risikere å ikke få noe igjen. Å håpe, er å risikere fortvilelse. Men, du må risikere noe, for den største faren i ditt liv, er å IKKE risikere. Du kan kanskje unngå noen lidelser og sorger, men du kan rett og slett ikke forandre deg, føle, vokse, elske, - leve. Lenket til dine holdninger er du en slave som har forspilt friheten. Bare en person som risikerer, er fri. Det diktet er kick-ass, og sier det meste og mye, synes jeg. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Forelskelse er en fin ting, sånn i bunn og grunn. Men volder ikke forelskelse ganske mye smerte og vonde følelser? Hva mener dere? Hvilke erfaringer har dere med forelskelse? Volder det mer smerte enn lykke? Nei si det, ikke veit jeg. Jeg er vel ikke den rette til å svare på det heller. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg føler i grunn for å poste et par tekster her jeg også, men jeg tror jeg lar være Dere er nok ikke så poetisk-engasjert som meg. (Jeg engasjerer meg i poesi i stedet for politikk) Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Alt avhenger av den du er forelska i. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Veldig godt hvis det er gjensidig.Veldig vondt hvis ikke. Lenke til kommentar
Liquid Skin Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Forelskelse klarer på en helt spesiell måte å legge seg over hele følelsesregisteret pluss litt til.. Forelskelse har en tendens til å enten skade en person noe helt ekstremt mye psykisk, eller å skape fullstendig lykke(hvis det kommer til gjensidig kjærlighet, noe som er veldig skjeldent, desverre..) "fordelen" med den dårlige delen er at når man er over dette er man plutselig utrolig mye sterkere mentalt. For dere som har opplevd eller opplever gjensidig kjærlighet, pass på den! Jeg planlegger ikke å prøve å -beskrive- kjærlighet her, det er umulig, så egentlig har jeg noe stort å bidra med, actually =) Jo, èn ting: forelskelse og ekte kjærlighet er 2 VIDT forskjellige ting Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Jupp. Men love hurts too Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har ikke vært forelsket på et år, men ja, selvsagt savner jeg det. Jeg er den typen som faller for feil jenter kan du trygt si... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Vondt Visst det ikke er gjensidig, selfølgelig Lenke til kommentar
Liquid Skin Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jupp. Men love hurts too Ohh og så mye som love hurts også.. Jeg tror jeg kan gråte på kommando(nei dette er kanskje ikke mye macho, men i don't give a flying phøkk) hvis jeg tenker tilbake på alt jeg har gått igjennom pga forelskelse og kjærlighet..:/ Men jeg skal ikke bli sentimental, for øyeblikket har jeg det bedre enn jeg noengang har hatt det, så jeg skal ikke klage. Til alle som ikke har det så bra, så kan jeg ikke si så mye mer enn at dere må holde ut, prøve å gjøre det beste av det, samt å glede dere til den dagen dere kommer ut av skyggene.. For den tiden VIL komme, i promise..! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Jau. Vi er vel alle enige om at gjensidig er bra, ikke gjensidig er dumt. Men veid opp mot hverandre, hvilken følelse sitter man oftest igjen med? Smerte eller lykke? Lenke til kommentar
Liquid Skin Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Man sitter aldri igjen uten smerte etter et ekte forhold.. Hvis du en dag, mens du er i et forhold, plutselig kommer til å tenke på hvor utrolig mye bedre dette forholdet var enn du noengang hadde trodd forhold skulle være, så skal du vite at du må begynne å jobbe for det, hele tiden! Slike ting er fullstendig uvurdelige. Forelskelse og kjærlighet er vel en av tingene som ødelegger flest vennskap.. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Gjensidig er dumt det også, hvis du VET at han ikke er bra for deg og at dere aldri får vært sammen pga hans religion. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Som liquid skin sier..sånn er det. Vil bare legge til en ting: Den dagen det skjer med dere, så vil dere tenke at det var vært alle dårlige forelskelser på veien. Derfor er forelskelse en god ting imo..selv om jeg enda har til gode å oppleve en god en for meg selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå