Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Sitter med en chello plus linje, men vurderer å bytte til den 2mbit linja til telenor etter ommleggingen.

 

Men går det å dele telenord linja på flere dataer? Med en router? men hvordan blir det med dette kvote programmet? må man ha det på begge dataene?

 

Noen som har telenor adsl? er det stabilt? chello er ikke så veldig stabilt, det er noe av grunnen til at jeg vurderer telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stablit som bare det her iallfall. Sitter med to maskiner, men det er ca 2 uke siden jeg satte opp den andre så jeg har ingen erfaring med hvordan man gjør det med kvote greiene. Tipper det bare er å legge det inn begge steder slik at begge kan laste ned kvotepakker uavhengig av hverandre. Bare min teori da, har gjordt det slik hos meg iallfall og det har fungert hittil.

Lenke til kommentar
Men går det å dele telenord linja på flere dataer?

 

Ja, bare routern har støtte for PPPoE. Men det er litt kjip hastighet på utlinja. Om du skal ha to maskiner på og den ene brukes til online gaming mens den andre er på nett eller du spiller på begge, er 256kBit ut et must, helst mer, men synd telenor ikke leverer dette.

 

Men hvordan blir det med dette kvote programmet? må man ha det på begge dataene? 

 

Du må ikke ha programmet, men kan også ha den på en eller flere maskiner. Det måler hvor mye du har brukt av kvoten(unansett om du laster 10GB på en og 10GB på en annen eller 20GB på en maskin, ser du at de er brukt 20GB av kvoten). Du må ha kvoteprogrammet på en maskin for å bestille mer nedlastings kapasitet.

 

Noen som har telenor adsl? er det stabilt? chello er ikke så veldig stabilt, det er noe av grunnen til at jeg vurderer telenor.

 

Har hatt ADSL i 2 år nå og er ganske så fornøyd fordi jeg aldri(merk: aldri!) har hatt noen som helst problemer med linjen. Ja, det er litt kjip hastighet og kvotesystemet er litt fucked up, men det blir bedre nå som de oppgraderer den til 2048/256 og man har "fri nedlasting".

 

Du kan ikke få ADSL fra NGT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...