Ernie Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Sitter med min maskin med Apache 2.0.49 og Windows XP Pro samt en 3COM OfficeConnect Cable / DSL Gateway 3C857-ME og får ikke tilgang til det hele fra utenfor lokalnettverket, altså ved å skrive inn IP'en min på inettet. Har gått inn og satt opp at maskinen forwardet port 80 til maskinen, har til og med forsøkt forwarding av alle porter uten stort hell. Noen ideer? Alle ideer er velkomne samme hva det går ut på (så fremt ideen er seriøs da) Edit: det er bare firewallen i 3COM'en, altså ikke noe software basert. Endret 23. mars 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Brannmuren i windows er sikkert på. slå den av. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Brannmuren i windows er sikkert på. slå den av. Nei, den står nok ikke på. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hadde et liknende problem, da gikk det på at bruker-grensensnittet på ruteren var web basert og brukte port 80. Når man så prøver å komme inn på port 80 utenfra tror ruteren du vil inn i den istedenfor å rute porten videre. Jeg kunne heldigvis endre hvilken port web-grensesnittet skulle bruke i oppsettet på ruteren. Jeg byttet til en annen port og nå funker alt som det skal. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Noen ideer? Alle ideer er velkomne samme hva det går ut på (så fremt ideen er seriøs da) Du sitter vel ikke bak samme router og prøver din ekstrne IP eller domene? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 jo, noe galt i det? Funker det ikke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 jo, noe galt i det? Funker det ikke? Nei, det funker ikke. Disse smårouterne støtter ikke loopback så du må teste med en annen forbindelse. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Ah.. I see, men da er jo problemet løst Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 jo, noe galt i det? Funker det ikke? Nei, det funker ikke. Disse smårouterne støtter ikke loopback så du må teste med en annen forbindelse. det funker med min ruter.. dlink 604! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå