Gå til innhold

Hvilken type GeForce 2 er best?


lysbryter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må kjøpe GTS eller PRO. DDR-ram seff. Ikke kjøp MX - det suger møkk. Seriøst. Selv om MX er billig og heter GeFORCE er det heller verdt å legge på litt ekstra småpenger å kjøpe ett kort som er MYE raskere.

Det er GTS og PRO kortene som gjør Geforce så sinnsykt overlegne.

Lenke til kommentar

Glem GF2, spar i en måned og gjøp en GF3 Ti-200. GF2 står for en død teknologi, og i det DX9 kommer, så er den enda dødere. Har en GF2 Pro selv, som har en enorm speed i litt eldre spill, som Project IGI, Half-Life og . I DX8-spill, derimot suger det enormt. Max Payne er nesten håpløst å spille i 1024x768 (Etter mine standarder iallfall).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 21:07, Anders Leipsland skrev:

Geforce 2 korta rangert etter ytelse(beste øverst):


Geforce 2 Ultra

Geforce 2 Ti

Geforce 2 Pro

Geforce 2 GTS

Geforce 2 MX400

Geforce 2 MX

Geforce 2 MX200



 

Jeg har lite peiling, men har akkurat kjøpt meg et nytt 3D kort etter anbefaling fra en på diskusjonen her. Kortet heter Point Of View GeForce2 GTS TI 220MHz 64Mb DDR TV-out Retail AGP. Hvis TI er bedre enn GTS hvordan kan det kortet da ha begge?(eller er jeg helt på jordet nå?)

Navnet på kortet kopierte jeg fra nettsidene til databutikken.com.no så det burde være riktig

 

 

_________________

twm.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: [TWM]Baltazar på 2001-11-04 16:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-04 15:59, [TWM]Baltazar skrev:


Jeg har lite peiling, men har akkurat kjøpt meg et nytt 3D kort etter anbefaling fra en på diskusjonen her. Kortet heter Point Of View GeForce2 GTS TI 220MHz 64Mb DDR TV-out Retail AGP. Hvis TI er bedre enn GTS hvordan kan det kortet da ha begge?(eller er jeg helt på jordet nå?)

Navnet på kortet kopierte jeg fra nettsidene til databutikken.com.no så det burde være riktig


[ Denne Melding var redigert av: [TWM]Baltazar på 2001-11-04 16:00 ]


 

wild guess: Feilmerking. Kortet er et Geforce 2 TI og Databutikken har bare slengt på GTS også.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-31 00:48, Magnelius skrev:

Men er det ikke fornuftig å oppgradere fra Geforce 256 til Geforce 2 pro med tanke på pris?


 

Hvis du har GeForce 256 med DDR vil jeg råde deg til å ikke bytte til GeForce 2 Pro.

Den største forskjellen på de to korta er klokkefrekvens. Og Med litt overklokking får du GOD ytelse av et geforce 256 kort! Bedre enn de fleste MX kort! :smile:

Vent heller til GeForce 3 blir billigere, eller sats på Radeon 8500

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 21:13, Telcontar skrev:

Når det gjelder Gainward/CardExpert korta så har de best 2d kvalitet også (i følge Anandtech var det like bra som Radeon 8500). Dette gjaldt da GF3 PowerPack modellen da, som koster rundt 3600kr :sad:.



 

Må legge til at Gainward også produserer Hercules sine kort som også er over gjennomstnittet slik Gainward er :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 20:03, lysbryter skrev:

Heisann!

GeForce 3 er for dyrt, så jeg skal kjøpe et eller annet GeForce 2 kort, men hvilket?


Det er jo flere sorter av dem: MX, GTS, Pro osv. Hva er forskjellen på disse? Hvem er best?


Og hvis noen har et spesifikt kort å anbefale, så gjør gjerne det. :smile:


 

 

Det du bør kjøpe er ett asus geforce 2 pro eller noe sånnt.

 

Asus har kongeram.

Kjører mitt mx400 kort @230/250 (klarer 260/260 oxo men da med powerstrip og andre programmer jeg ikke liker).

 

3000 p i 3dmark 2001

 

asus a7v-e

256 mb pc 133 cas 2

t-bird 800 (fikk 3000 med duron 800@936 oxo)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 20:03, lysbryter skrev:

Heisann!

GeForce 3 er for dyrt, så jeg skal kjøpe et eller annet GeForce 2 kort, men hvilket?


Det er jo flere sorter av dem: MX, GTS, Pro osv. Hva er forskjellen på disse? Hvem er best?


Og hvis noen har et spesifikt kort å anbefale, så gjør gjerne det. :smile:


 

 

Det du bør kjøpe er ett asus geforce 2 pro eller noe sånnt.

 

Asus har kongeram.

Kjører mitt mx400 kort @230/250 (klarer 260/260 oxo men da med powerstrip og andre programmer jeg ikke liker).

 

3000 p i 3dmark 2001

 

asus a7v-e

256 mb pc 133 cas 2

t-bird 800 (fikk 3000 med duron 800@936 oxo)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...