meastp Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Hei! På thegaminguniverse-forumene er det en snedig popup. Når jeg klikker på navnet. kommer denne popupen opp, og når jeg klikker utenfor popupvinduet, forsvinner den.... Hvordan kan jeg lage en sånn popup? (Alt jeg har sett av "frameless popup-tutorials" gjelder bare for IE, men denne virker altså også i Opera...) Sånn ser den altså ut: EDIT: Se lenger ned Endret 25. mars 2004 av meastp Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 det der er vel et ganske vanlig javascript som du finner på hotscripts.com (uten å sjekke kildekoden ) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) ... (EDIT) Endret 25. mars 2004 av meastp Lenke til kommentar
meastp Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Hmm.. skjønte ikke så mye... det jeg skal ha er en liten "info-boks". Altså ingen linker eller noe.... Den skal bare fungere på samme måte... onclick -> vis onclickutenforboksen -> skjul Lenke til kommentar
Even. Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 det er samme prinsippet som på java manyer der du holder musen over og det kommer en infoboks bare at her kommer den når du trykker på den Lenke til kommentar
joffar Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Det kan du gjøre med CSS også, eks: HTML: <div id='sitemenu'> <a href='./?pageid=pics'>Pictures<span>Over to Pictures</span></a> </div> deretter setter du <span> til å bli skjult ved CSS, men ved mouseover setter du den til synlig. exk nedenfor. #sitemenu a:hover span { color: #E8E9EA; margin: 0px; width:300px; position: absolute; left: -60px; top: -205px; display: block; font-family: Verdana; vertical-align:middle; font-size: 16px; } #sitemenu a span { display:none; } du kan sjekkesiden min for [ se om det var noe slikt du hadde tenkt deg.. http://imyha.dynu.com/ Endret 25. mars 2004 av joffar Lenke til kommentar
meastp Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg tror jeg har funnet det jeg lette etter nå, men hvis det ikke virker, kan jeg prøve... Overlib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå