AndersT2 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Tenker på å skaffe meg en DVD-brenner, fant 2 hos Komplett som har samme pris, 1050,- men hvem tipper dere er best? Nec - ND-2500A http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl LG GSA-4081B http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Begge tar formatene +R/RW -R/RW, men LG tar også RAM Fra før har jeg CD brenner og DVD-rom fra LG, og har ikke hatt noe problemer med dem. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg tipper NEC er best Anbefaler derfor denne. (har 12 DVD-Brennere her og NEC'en er den desidert beste). Lenke til kommentar
Raper Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 12 DVD brennere?Jesus,hva gjør du med så mange?Får du brukt dem? Har selv 1 stk NEC 2500A som jeg er meget fornøyd med. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Kjøp MSI DRA8-A. Denn har eg og er veldig fornøygd med den. Den koster ca 1250 kr Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 12 DVD brennere?Jesus,hva gjør du med så mange?Får du brukt dem?Har selv 1 stk NEC 2500A som jeg er meget fornøyd med. Er tester for www.cdfreaks.com så jeg får dem tilsendt fra produsentene av dem Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 hadde egentlig tatt LG, men de hadde bare NEC, så det ble den. Men hvilken plater burte jeg bruke + eller -, så vitt jeg skjønner går det raskere med +, men er ikke - mer kompatibelt med normale DVD-spillere (av eldre dato) Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Etter mine meninger er DVD+R litt bedre som format og har litt bedre feilkorrigering - men å si at det er "raskere" er ikke riktig. Det er ca 5-6% forskjell på DVD-R og DVD+R når det gjelder kompatibilitet (i favør DVD-R). De fleste platene komplett har (regner med du vil handle der siden du kjøper brenneren der) virker greit, men styr unna That's Write DVD-R og helts datawrite DVD-R også. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Det jeg mente med raskere for + formatet var at jeg leste at den taklet x8 for +R og kun x4 for -R Når det gjelder plater så hålder jeg meg til verbatim Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hva med Pioneer-brenneren? Den koster også tusenlappen på komplett, og de har jeg hørt skal være gode på dvd-brennere. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Var nok heldig at LG var utsolgt da, 2500 brenner 8x DVD-R og +R dersom det skulle være noe tvil rundt det, men kun 4x på RW formatene. Uansett er DVD-R det mest kompatible formatet, visse spillere sliter med DVD+R blant annet Playstation 2. At DVD+R er fremtidens format er det vel ingen som direkte er uenige i, det virker som om det er formatet det kommer til å bli utviklet raskest DVD-brennere til etterhvert, dessuten har det andre fordelaktige egenskaper(som er beskrevet i flere andre tråder her på forumet). Men dersom du primært sett skal brenne filmer og data, Og ikke har redigeringsbehov velger du de platene som er billigst Og det er pr dags dato DVD-R. 8x plater (både +/-) er vanskelige å få tak i og dessuten ganske dyre. Med 4x brenner du en plate på ~13min, men du med 8x klarer det på 7-8min dersom HDen og resten av maskinen klarer å holde følge, noe som ikke er en selvfølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå