Gå til innhold

DVD-Brenner: LG eller Nec

Anbefalte innlegg

Tenker på å skaffe meg en DVD-brenner, fant 2 hos Komplett som har samme pris, 1050,- men hvem tipper dere er best?

Nec - ND-2500A

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

LG GSA-4081B

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Begge tar formatene +R/RW -R/RW, men LG tar også RAM

Fra før har jeg CD brenner og DVD-rom fra LG, og har ikke hatt noe problemer med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mine meninger er DVD+R litt bedre som format og har litt bedre feilkorrigering - men å si at det er "raskere" er ikke riktig.

Det er ca 5-6% forskjell på DVD-R og DVD+R når det gjelder kompatibilitet (i favør DVD-R).

De fleste platene komplett har (regner med du vil handle der siden du kjøper brenneren der) virker greit, men styr unna That's Write DVD-R og helts datawrite DVD-R også.

Lenke til kommentar

Var nok heldig at LG var utsolgt da, 2500 brenner 8x DVD-R og +R dersom det skulle være noe tvil rundt det, men kun 4x på RW formatene. Uansett er DVD-R det mest kompatible formatet, visse spillere sliter med DVD+R blant annet Playstation 2. At DVD+R er fremtidens format er det vel ingen som direkte er uenige i, det virker som om det er formatet det kommer til å bli utviklet raskest DVD-brennere til etterhvert, dessuten har det andre fordelaktige egenskaper(som er beskrevet i flere andre tråder her på forumet). Men dersom du primært sett skal brenne filmer og data, Og ikke har redigeringsbehov velger du de platene som er billigst :) Og det er pr dags dato DVD-R. 8x plater (både +/-) er vanskelige å få tak i og dessuten ganske dyre. Med 4x brenner du en plate på ~13min, men du med 8x klarer det på 7-8min dersom HDen og resten av maskinen klarer å holde følge, noe som ikke er en selvfølge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...