ilstang Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Kjøpte for kort tid siden en ny hd Wd 160 hos komplett disken funket greit i noen dager , med nå har det sjedd noe. Filer forsvinner W XP sier di er skadd og disken må sjekkes for konsekvens,så styrer den og gjennopretter en mengde filer ved oppstart . Dette skjer med jevne mellomrom la oss si hver femte gang maskinen blir slått på. Disken er kun for lagring av bilder Mp3 mm og inneholder ikke Windows. Den står sammen med en Wd 120 på samme ide kabel som slave. Asus P4B533-E 2.8Ghz Noen med gode råd ,eller en anelse om hva dette kommer av. Endret 23. mars 2004 av ilstang Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Er det virkelig ingen som vet noe om dette problemet ,har kjørt wd sine diagnosetester og i følge de er alt ok. Kan det være feil på disken noen som har opplevd noe lignende? Hadde vært kjærkomment med noen ideer gode råd. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 prøvd å formatere/reinstallere windows? det er min beste feilsøkingsmetode Funker det ikke etter reinstall, er det ikke windows sin feil... Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Har allerede prøvd 2 ganger Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 hmmm.... har du sendt mail til komplett og spurt hva som kan være galt? eventuelt kan du jo levere den inn til service... uansett ville eg testa harddisken på en annen maskin, for å være sikker på at det ikke er noe galt med *din* datamaskin. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Vanlige feilkilder til dette problemet: -PC'en er overklokket -Minnet i PC'en er dårlig. -CPU/HK/brikkesett kan være for varmt/ha en feil. Edit: For å sjekke om RAM'en din er ok - bruk Memtest86: http://www.memtest86.com/ Last ned den ISO filen for å lage en bootbar CD - brenn den ut på CD og boot fra den og programmet starter automatisk. Anbefaler at du lar den kjøre natten over for å se om du har noen minne problemer. Endret 24. mars 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Har snakket med komplett di sier jeg må kjøre Wd sine diagnoseprogrammer , hvis disse sier disken er ok så er den det. Jeg har kjørt disse programmene og di finner ingen feil. Jeg har brukt maskinen nå i snart to år med bare en disk Wd120 uten noen problemer. Om det var maskinen skulle ikke det gi seg utslag i den andre disken og. Alle temp er normale mb 25 cpu 28 Wd120 30 Wd 160 29 . Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Vanlige feilkilder til dette problemet: -PC'en er overklokket -Minnet i PC'en er dårlig. -CPU/HK/brikkesett kan være for varmt/ha en feil. Edit: For å sjekke om RAM'en din er ok - bruk Memtest86: http://www.memtest86.com/ Last ned den ISO filen for å lage en bootbar CD - brenn den ut på CD og boot fra den og programmet starter automatisk. Anbefaler at du lar den kjøre natten over for å se om du har noen minne problemer. En vanlig feil er også dårlige/skadede/bilige/lange P-ATA kabler. Dette skaper ofte korrupte/skadete filer!!! Du kan prøve å sette ned farten fre ATA133 til ATA100, eller fra ATA100 til ATA66 og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 dårlige og billige P-ATA kabler? hvor får man egentlig kjøpt disse dårlig kablene? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Ja vel ja byttet altså ut mine flatkabler med runde 90 cm kabler fra Microplex disse var jo ganske billige, skal bytte ut disse å teste med di jeg hadde fra før Lenke til kommentar
BTT Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 IKKE bruk 90 cm kabler. Det gir garantert problemer. Jeg slet med det samme på grunn av lange kabler. Hvis du bor i Oslo så er det en databutikk litt nærmere Youngstorget i møllergata fra komplett (datakjeden). De har runde kabler i flere lengder. 60 cm. er max. Hvis ikke så har jo Microplex også dette. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Les denne guiden her Max 46cm Min 25cm Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Har nå byttet min 90 cm Akasa med den gode gamle flate 45 cm, så langt er alt ok. Så det ser ut som kabelen var synderen her ja ,mange takk til alle gode råd. Men jeg vil jo gjerne ha runde kabler noen med erfaringer på hvilken type ,vil en Akasa 45 cm være et greit valg? Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har 45 Cm runde kabler, kjøpt på Datakjeden på Stovner. Funker helt utmerket. PS: Reagerte på veldig lave temperaturer på burken din. MB=25 og CPU=28 ? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Lave temperaturer det skyldes god kjøling , har 2 stk vifter i front 3 bak 1 i sidedør og en airduct inn til min Thermaltake volcano cpu kjøler. Disse temperaturene er selfølgelig i idle og med en romtemp på rundt 21-22 grader Ved max load : Mb 28-29 Cpu 45-48 grader. Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Mister fremdeles filer , eller de blir skadet men i langt mindre grad enn tidligere. Vil en formatering hjelpe? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Prøv. Kan være noe bøggis med partisjonstabellen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Har du prøvd å kjøre scandisc?? Har du klokket FSB uten AGP/PCI lås?? Er det en skjermet eller uskjermet kabel?? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Her blant annet prøvd scandisc alt ok. AGP/PCI er låst ja. Både den runde og den flate kabelen er uskjermet ,ser ingen form for skjerming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå