Gå til innhold

Nytt skjermkort

adri

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort for ca 2000 (kanskje 100 kr mer men ikke høyere)

jeg har hørt at HK'et har noe å si for hvilket kort du burde kjøpe ?

i så fall så har jeg et Abit NF7-M nForce2IGP/MCP/ ,ATX, VGA, USB2.0 ( :hmm: )

det jeg hørte da var at jeg burde kjøpe et Nivida kort men så kommer jeg over dette her som tydelig viser at ATI RADEON 9800 PRO (XT er for dyrt) er suveren i forhold til Nivida sitt GeForce FX 5900. (det er de en av de jeg tenkte meg)

jeg leter litt videre å kommer over at det er stor forskjell på spillene, de jeg vanilla spiller er BF, BFV, Lock-on, Zero Hour...tja egentlig de fleste andre

men jeg har også lagt merke til på forskjellige forumer at 9800 folket klager :scared: på kortet sitt...testen viser jo at det skal gå glatt med alt på max ?

hva burde jeg kjøpe ?

ps: pleier alltid å bruke Komplett men hvis dere har en annen side som er billigere på det kortet du mener jeg bør kjøpe så post det opp :dribble:

åjo jeg er egentlig helt n00b når det gjelder hardware men en liten forklaring på hvorfor kunne kommet greit med :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker men jeg tror ikke folk klager så mye på selve grafikkortet fordi Radeon 9800 pro er et suverent kort ( har det selv) men heller driverne. Fordi jeg har lest en del og har hatt noen problemer selv med driverne. de er ikke alltid like stabile...

det finnes selvfølgelig mange unntak, og jeg håper du ikke får noen problemer

det har også kommet en ny cat driver (4.3?) og tror den skal fungere ganske bra.

Hva hovedkort vs grafikkort angår har jeg ingen aning. Men det fungerer sikkert fint..

Edit: du nevnte også at xt er for dyrt`? gjør ingenting. Radeon 9800 pro er bedre i pris/ytelse enn 9800 xt, tror jeg.

for øyeblikket er 9800 pro et godt kjøp

bare for at du ikke skal angre, så lanseres det nye grafikkort som er knallgode fra både ati og nvidia (til sommeren??) og da synker sansynligvis 9800 pro korta ned i pris og du kan velge selv om du vil ha et av de nye (som da sansynligvis er mye bedre) eller 9800 pro (som da blir billigere enn de nye).

om du orker å vente så lenge er opp til deg

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

OT: Du kan jo kjøpe et Geforce Fx5200 Ultra for 1995,-!!! på Elkjøp.( Beklager, bare måtte nevne det. ;) )

Topic: Hvis du må ha et kort nå så gå for et 9800 Pro, hvis du kan vente en måned eller to så gjør det, for da kommer det ut nye modeller fra Ati og Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...