Tom80 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 det jeg lurer på er , får jeg med kjøla pasta ?, hvordan 80mm vifte burde jeg bytte med den som er med shuttle og den på 40mm ? Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 1: Ja du får med pasta, men jeg vil anbefale Arctic Silver. 2: Om du skal bytte viften vil jeg anbefale 80mm->120mm adapter (montert på utsiden) og den stilleste 120mm'en til papst, og skru ned spenningen på denne vha speedfan eller den innebygde viftekontrollen i BIOS. Dette vil gi deg en relativt stille løsning, og du vil ha muligheten til å peise den opp på full speed om du skal spille, og da flytter den mer luft enn den sunon-viften som står i. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 (ja, du kan bruke I/O kontaktene på baksiden selv om du har en svær vifte der) (nei, det er ikke min shuttle) 3: 40mm'en står i PSU, og Shuttle har en ny psu ute og vandrer, som går for å være relativt stille; SilentX 250w (jep, den har 50w mer effekt enn den originale). denne selges stort sett overalt der de selger shuttle. Og, ja, den bråker med originaloppsettet. Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 den 80mm viften, har den 3pins eller 2pins sånn kontakt? eks: vanlige vifte man kan kjøpe har 3 pins. hvor mye m3/time sender den ut ? tenkte jeg skulle kjøpe : denne--> http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SCLFM1580T Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Den har 3 pins kontakt jeg er ikke sikker på hvor sterk den vifta er, men jeg _VEIT_ at det er dritvarmt der inne Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 356speedster i en annen tråd: Den originale ICE viften er en SUNON KD1208PTB1 Har lett litt på nettet og spesifikasjonene er litt forskjellige på diverse sites, men ligger omtrent på dette: 2,6 Watt (Står på vifta) 42,5 CFM = ca 70 kubikkmeter/t 3000 rpm Støy ca 33-36 DB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå