Gå til innhold

hva mener du om barebone?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, la oss se på forskjellene:

Standard PC: Kabinett med strømforsyning, hovedkort, CPU, RAM, harddisk, skjermkort (kan være integrert på hovedkortet), lydkort (kan være integrert), nettverkskort (kan være integrert).

Barebone: Kabinett med strømforsyning, hovedkort, CPU, RAM, harddisk, skjermkort (kan være integrert på hovedkortet), lydkort (kan være integrert), nettverkskort (kan være integrert). I tillegg har kabinettet som standard en del snertne funksjoner, som høretelefon/mic/usb/firewire-uttak i front, samt en meget god kjøler.

Det eneste negative man kan si om barebones, er mangelen på plass til flerfoldige harddisker og CD/DVD-ROM/Brenner.

Lenke til kommentar

Det er en fullverdig PC ja, perfekt for de som vil ha en liten boks, f.eks de som ofte tar den med på LAN eller rett og slett ikke vil ha en svær boks stående hjemme. Selv kunne jeg aldri tenkt meg f.eks en Shuttle, da jeg liker å ha god plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Midi-tower er for pingler...

JA, for det var jo et saklig argument. Kommer jo litt ann på behovet til brukeren da...... :roll:

Like saklig som hvor denne tråden er plassert :roll:

Barebone er en selvfølge i disse dager: man lagrer det man trenger på server, kjører dvd-r(w) og cd-rw i ett, bruker usb-floppy osv.

Lenke til kommentar

Frister jo litt å kverrulere å påpeke at per definisjon så er ikke barebone en fullverdig fungerende PC nå ;)

Er ikke helt fan av disse småboksene enda. Et par grunner

- Ingen standard slik at du kan bruke ønsket hovedkort i ønsket kabinett og velge fritt PSU.

- Du får ikke kjøpt løse hovedkort i Norge. Det betyr at hver gang du skal bytte hovedkort må du kjøpe både kabinett og PSU. Det blir fort dyrt.

- Bråkete. Du klarer desverre ikke å få disse småtassene til å være helt stillegående.

- Dårlig kjøling

Spesielt punkt to er veldig negativt.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Mener absolutt at barebone er fullverdig pc ja. Har nettopp skaffet meg en Qbic 3702, og er kongefornøyd. Om jeg ønsker får jeg plass til 2 hardisker og 2 cd-rom enheter. Har også satt inn et skjermkort, selv om det er et Gf4 mx kort innebygd.

Fullverdig - ja

Mer praktisk - ja

:thumbs:

Maskinen har flere hastighetsinnstillinger på viftene, samt en automatisk. Må si jeg ikke synes det støyer noe særlig. Mitt gamle midi-tower var mer bråkete, selv om jeg hadde gjort mye for å støydempe det.

Lenke til kommentar

Spørsmålet oss vanlige dødelige må stille oss..

Trenger vi å bytte hovedkort hele tiden?

Jeg har hatt min slix i over ett år nå og alt jeg vil ha til å kjøre, ruller elegant over skjermen.. Det eneste man kan holde seg litt oppdatert på er skjermkort, så trenger man ikke bytte noe som helst før nye teknologier dukker opp omtrent en gang i året.. typ, pci-x o.l... :)

Absolutt for barebones da den eneste fordelen med de større pc'ene er plassen. Klarer man seg uten plassen er barebone vanvittig mye bedre/hendigere/waf'ere, og til omtrent samme pris...

Lenke til kommentar

Jeg ser på barebone's som en mellomting mellom vanlige midi-towers og bærbart...

Etter å ha kjøpt min første Shuttle, kommer jeg aldri til å kjøpe noe tower igjen (kanskje unntatt hvis jeg skulle ha en server i kjelleren e.l.), men om min neste barebone blir en Shuttle... tja, det vil tiden vise. Disse nye MSI'ene f.eks. er jo bare shit-lekre.

Min neste barebone skal bli en multimedia stasjon, helst med Windows Media Center eller noe linux-basert Myth-TV e.l. Så jeg venter på to ting: at boksene blir mer stillegående og at lommeboka skal fylle seg opp igjen.

Lenke til kommentar

Fikk en Shuttle igår, satt inn en amd XP2500 og den bråker nesten ingenting..

Barebone er bra til stue pc, men til spille pc blir den vel liggende noe bak med tanke på utelse og overklokking...

Anbefales sterkt som PC nr 2 og de med server..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...