Gå til innhold

.mpg --> DVD-plate - konvertere eller hvordan?


Anbefalte innlegg

Helluz everdybody.

 

Har nylig fått meg en DVD brenner. Kjøpte den hovedsakelig for å brenne filmer over på DVD plate. Men siden jeg er nybegynner, har jeg store vanskeligheter med å finne noen løsninger.

Filmene mine (MPEG) er i *mpg format.

 

*Er det mulig å brenne mpg filer direkte over på DVD plate?

 

Hvis man evt skal konvertere mpg formatet.. hvilket format skal dette skje til, og hvilken enkel software burde jeg bruke?

 

Jeg har ikke så mye peil på sånt.. så enkle forklaringer ville jeg sette stor pris på.

 

##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken software bruker du for å brenne mpg filene så lett over på dvd-plater?? Jeg har prøvd det med nero, uten lykke.

Får du ikke til å brenne mpeg filer til Data DVD med Nero?

Det kan da ikke være så vanskelig... :roll:

 

Akkurat som å brenne til CD, med unntak at du bruker dvd plater/brenner.

Lenke til kommentar
Hvilken software bruker du for å brenne mpg filene så lett over på dvd-plater?? Jeg har prøvd det med nero, uten lykke.

Får du ikke til å brenne mpeg filer til Data DVD med Nero?

Det kan da ikke være så vanskelig... :roll:

 

Akkurat som å brenne til CD, med unntak at du bruker dvd plater/brenner.

jeg tror nok han håpet å få svar på noe annet

 

jeg tror han vill vite om det går an å brenne en mpg fil til en DVD i DVD format.

 

noe som jeg ikke tror går ann.

 

PS. det finnes kanskje et programm som gjør mpg filer om til DVD format men jeg vet ikke om noen programmer som gjør det og jeg tviler på at det finnes.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Laibach
Lenke til kommentar
Den virker i dvd spilleren hvis du brenner som data disc. Funker hvertfall perfekt i de 4 spillerne vi har her hjemme.

da har du sikkert spillere som støtter mpg, det er ikke alle dvd spillere som gjør det.

 

PS. hvis du har en spiller som støtter mpg kan du jo brenne filmene på vanlig cd (mye billigere).

Endret av Laibach
Lenke til kommentar
Helluz everdybody.

 

Har nylig fått meg en DVD brenner. Kjøpte den hovedsakelig for å brenne filmer over på DVD plate. Men siden jeg er nybegynner, har jeg store vanskeligheter med å finne noen løsninger.

Filmene mine (MPEG) er i *mpg format.

 

*Er det mulig å brenne mpg filer direkte over på DVD plate?

 

Hvis man evt skal konvertere mpg formatet.. hvilket format skal dette skje til, og hvilken enkel software burde jeg bruke?

 

Jeg har ikke så mye peil på sånt.. så enkle forklaringer ville jeg sette stor pris på.

Ja, nero gjør alt det der automatisk. Men jeg er ikke sikker på nå om du må konventere til en bestemt skjermstørrelse på filen før du brenner den eller om nero også gjør det automatisk. :ermm:

Lenke til kommentar
*Er det mulig å brenne mpg filer direkte over på DVD plate?

Som MrBlueJack skriver, så er det bare å brenne mpg filene som data.

Hvis ikke dvd spilleren din støtter mpg, er det på tide å kjøpe ny.

Selv de aller billigste spillerene på markedet støtter mpg.

 

Hvis du er redd for å prøve, kan du jo teste med dvd rw først, hvis dvd spilleren støtter rw da ;)

Lenke til kommentar
*Er det mulig å brenne mpg filer direkte over på DVD plate?

Som MrBlueJack skriver, så er det bare å brenne mpg filene som data.

Hvis ikke dvd spilleren din støtter mpg, er det på tide å kjøpe ny.

Selv de aller billigste spillerene på markedet støtter mpg.

 

Hvis du er redd for å prøve, kan du jo teste med dvd rw først, hvis dvd spilleren støtter rw da ;)

Han har testet og det funker ikke på spilleren hans. Men det rare er at han har brent mpg filer før på vanlig cdr plate og da virket den, men ikke med dvdrw. Sjekket også at spilleren hans tok dvdrw, og det gjør den ifølge dvdrhelp.com

Lenke til kommentar
Selv de aller billigste spillerene på markedet støtter mpg.

 

Det er stort sett BARE de billigste spillerene som støtter mpeg direkte fra CD/DVD, fordi de består av en DVD-ROM spiller, et mpeg-dekoderkort og litt elektronikk for å lage et bilde som passer på TV.

 

For å lage en EKTE DVD, må du først ha en mpeg2-fil i DVD-format, altså med DVD-kompatibel oppløsning, bitrate og lyd (dette kan f.eks, lages i tmpgenc) og så kjøre denne fila i et DVD-authoring program som oversetter til DVD-Video filer, dvs. diverse .inf, .sub og .vob filer. Og så brenne dette med f.eks. Nero som DVD Video, som inneholder Audio-TS og Video-TS mapper.

Endret av larsli
Lenke til kommentar
Hallo.

 

Gjør heller som meg og last ned nerovision fra hjemmesiden til nero. Den konverterer både mpeg og avi filer til dvd-film. Greit det tar en 3-4 timer, men det funker fett. Og det beste av alt er at software'n er helt lovlig

Vel, jeg får prøve som du sier da.. :ermm:

 

Det eneste jeg vil, er å få spilt noe på dvd-spilleren i stua. Bryr meg lite om kvaliteten på bildet.

Endret av d-e-x-t-e-r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...