AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) se hva jeg har klart. tror det er fordi plastikk/pappen der er litt sprø, men har dere noen tips om hvordan jeg kan få den til og ikke bråke. det kommer en sånn klikkelyd nærmest når man dytter elementet til ett vist punk oppover, og det skjer jo hele tiden når man spiller høyt. kan jeg bruke trelim/superlim for å få fikset dette? Bilde ligger her bilde Edit : nå er bilde lakt ut.. plz hjelp? Endret 23. mars 2004 av AMPFILER Lenke til kommentar
StianTm Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ta sakflis rundt hulle så kliner du på med tre lim, funka på meg... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Trelim vil nok ikke funke. Kanskje et gummi-aktig lim. Superlim vil vel bli litt for sprøtt, og sprekke/smuldre opp. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Hmm hørt att man kan fikse membran med trelim.. jeg vil bare bli kvitt den klikke lyden, til sommern skal jeg kjøpe nye 12" cerwin vega elementer.. Endret 23. mars 2004 av AMPFILER Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Trelim vil nok ikke funke. Kanskje et gummi-aktig lim. Superlim vil vel bli litt for sprøtt, og sprekke/smuldre opp. Ossen gummi aktig lim kan jeg bruke da?.. trelim er jo ganske gummi aktig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg trodde ikke tre-lim ville henge så veldig bra på slikt. Det trelimet jeg har vil garantert ikke funke. (Men det er Biltema-lim da). Kanskje gel-superlim kan funke. Eller metoden som ble beskrevet over her av en annen. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 jaja jeg tester med trelim jeg. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Silikon basert lim vil nok fungerer.. Eller vanlig ren silikon. Fins steder som reparerer elementer også. Så ut som et CV element det der. Hør med HIFI klubben eller Sound Pressure Distrubution http://www.soundpressure.no Meget mulig de vet om et værksted som tar seg av slike jobber. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Trelim blir sprøtt og sprekker.. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 skal ikke tette det hullet altså skal bare fikse så den ikke går over verandre for da kommer det en klikkelyd når dem går over verandre. hakke tenkt til å ha dette elementet så lenge skal vel bytte Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) hvor lang tid bruker Trelim for å tørke..? Endret 23. mars 2004 av AMPFILER Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Silikon kan funke. Det sprekker ikke. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Testa høytaleren nå! Trelim er tingen !! Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 sikafleks da den er jo ikke sprø og den holder ganske godt Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 sikafleks da den er jo ikke sprø og den holder ganske godt Sikaflex tror d kunne funke meget bra på spideren, bare ikke i så store mengder. "du har ikke limt før du har sikaflex.." Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 nei sikaflex er for de store gutta Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Prøv meden kraftig silikonlim. Bare spør på jernhandelen. Dette fungerer garantert !!! Jeg har reddet mange konserter, og partys på den måten Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hmm hørt att man kan fikse membran med trelim.. jeg vil bare bli kvitt den klikke lyden, til sommern skal jeg kjøpe nye 12" cerwin vega elementer.. Det er fordi en membran ikke endrer form når den beveger seg, dvs at den kan fikses med et lim som stivner/blir sprøtt når det herder. Det er imidlertid irrelevant fordi det ikke er membranen som er ødelagt, men spideren. Jeg ville satsa på et mykt lim, noe silikonbasert. Fugemasse, kanskje?? Neeeh... silikon gjør nok sikkert susen! bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå