Strifer Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg vet ikke hvordan jeg skal overklokke prossesoren uten at den blir for varm. Jeg har i tilleg et Geforce 2 GTS skjermkort, som jeg har overklokket. Jeg vill ikke overklokke CPU'en før jeg er sikker på hva jeg skal gjøre. Stiller jeg bus-hastigheten i biosen? Må jeg ha vannkjøling? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Ække sikker på om bus-hastig heten stiger... men jeg TROR at den gjør det. Du trenger ikke vann kjøling, i allefall ikke i begynelsen. CPU'en blir ikke så varm, hvis du begrenser klokkinga di. Men hvis du sier hvilken kjøler du har kan det komme til STOR hjelp til senere i tiden. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Du burde nok kjøpt deg et AMD system istedenfor. Det virker som det meste av kompetansen på overklokking her på forumet ligger på AMD. Dessuten gir det deg mer pang for penga. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 hvis det er en nw cpu, kan den klare 2Ghz, med boxed kjøleren. Har en AMD selv så jeg er ikke sikker :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Quote: On 2002-03-27 12:26, Dimm skrev:hvis det er en nw cpu, kan den klare 2Ghz, med boxed kjøleren.Har en AMD selv så jeg er ikke sikker :smile: NW kom vel aldri i 1.5 mener jeg å huske. OC er stort sett ikke farlig. Det du gjør er å ikke overklokke noe annet når du begynner. Still FSB i små hakk oppover til maskinen ikke vil mer. Da er er det sansynelig at du må ha mer kjøling for å komme lenger. En Hw liste hadde vært til mye hjelp ja... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Her var det mye skumle fordommer ute å går, får prøve å klarne opp i litt av det: Ja, du stiller bus hastighet i BIOS. Og nei, du trenger ikke vannkjøling. Intel prossesorer generelt lager lite varme i forhold til AMD. Kunne forklart en del om det, men orker ikke det nå. Jeg kan ikke stort om p4, men PIII Power sa at det ikke har blitt produsert p4 1,5ghz nw prossesorer, så da trekker jeg den geniale slutninga at du har williamette sak (øhh, litt genialt i alle fall da :wink: ). De er basert på 0,18 micron kjerne, og er dessverre ikke like bra å overklokke som de nyere northwood som er basert på 0,13. Det er vel fortsatt gode muligheter for overklokking, men sjansene for ekstrem overklokking uten annet enn boxed kjøler (som på p4 nw), er vel ikke så veldig sannsynlig. Pass på å overvåke cpu temp, og sjekk load temps etter hvert (lite vits i å ha lav idle temp og høy load). Blei litt kaos her, men håper jeg fikk oppklart i et og annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå