Mima Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hei! Jeg har gjerne lyst til å lage meg en lcd skjerm i front som kan vise cpu klokk , temp og playlist. Siden jeg er ganske noob så lurer jeg på om noen orker å linke til alle tingene som trengs for å lage en. På forhånd takk Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 HCS Electronics OG Hammar Elektronikk har noen sett. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Noen å anbefale ? hva trenger jeg av loddeutstyr ? Lenke til kommentar
Peat Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Av loddeutstyr trenger du loddebolt, tynnt loddetinn og evt. sugelisse (tinnsuger) hvis du skulle lodde dårlig/feil... Mener man ikke trenger noe mer enn et LCD-display og "kontrollerkort" ... Sistnevnte trenger man egentlig ikke, men da må man lage noe selv...finnes vel koblingsskjemaer et eller annet sted der ute -Peat Lenke til kommentar
Mima Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Så jeg trenger ikke loddeutstyr så lenge jeg kjøper ett av de settene der det følger med skjerm og kontrollerkort ? slik som vare nummer 20x4blkit2 hos www.hammar.no ? kabler er det man trenger da ? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Hei. De fleste LCD Linje Display bruker en HD 44780 ( eller kompatibel )kontroller. Du trenger ikke kontrollerkort da alle disse kan koples til paralellporten på PC-en. Her er noe info: http://www.perfectlcd.com/form/Interface_H...rallel_port.pdf Om du trenger mer så gi tilbakemelding! Edit: Mer Info: http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_diy_lcd/ Good Luck. Endret 23. mars 2004 av ragstian Lenke til kommentar
Mima Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Hvis jeg kjøper dette har jeg alt jeg trenger sant ? LCD display 20x4 blue led backlight KIT 0,6mm loddetinn tinnsuger loddeboltholder hvilken loddebolt ? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 hvilken loddebolt ? Kjøp den billigeste de har på Biltema, koster 39,50,- eller noe sånn. Funker helt fint. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 hmm noen som vet om det går ann å lage et lcd display hvis man bruker skjermen til en nokia 3310? (har 2 stk liggende) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 hmm noen som vet om det går ann å lage et lcd display hvis man bruker skjermen til en nokia 3310? (har 2 stk liggende) Det går an, men du må ha endel peiling på elektronikk siden du må lage eget kontrollerkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå