Gå til innhold

Syke Minne priser!

Mekkeren

Anbefalte innlegg

så at komplett.no har satt opp prisene på sine twinmos brikker. et sett med pc3200 1024mb dual (2x512mb ram) kostet for 2-3dager sider 1591.-kr nå koster den nærmere 2.000.-kr ! mer bestemt 1.906.-kr dette var triste nyheter for de hadde tenkt og skaffe seg mer/bedre ram.

Dette var minne prisene før på brrikke settet pc3200 1024mb dual:

Jul 2003 : 1381.-kr

vinter 04: fra 1470 til 1591.-kr

23 Mars 04 : 1.906.-kr

minner om at dette er komplett sine priser. og kan Evt være billigere andre steder.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt at alle minne selskap står sammen for å holde ram prisene oppe. Ikke sikker på dette, har bare hørt det. :ermm:

Dette ville i såfall bety ulovlig prissammarbeid så det tviler jeg på. Kan være mange grunner til ram priser. Kornekurs, doolar kurs, streik, brann, krig osv :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Har hørt at alle minne selskap står sammen for å holde ram prisene oppe. Ikke sikker på dette, har bare hørt det. :ermm:

Dette ville i såfall bety ulovlig prissammarbeid så det tviler jeg på. Kan være mange grunner til ram priser. Kornekurs, doolar kurs, streik, brann, krig osv :)

Det stemmer det, de er under etterforskning av amerikanske myndigheter for ulovlig prissammarbeid.

Trodde alle hadde fått med seg det nå....

Lenke til kommentar

Det stemmer det, de er under etterforskning av amerikanske myndigheter for ulovlig prissammarbeid.

Trodde alle hadde fått med seg det nå....

begge har rett iogforseg... men tviler på at det prissammarbeidet har noe med prisene som går opp å gjøre...

Lenke til kommentar

Det tror jeg.

Har hørt om det også, de 4 største minne produsentene har vist vært under etterforskning siden sommeren i fjor eller året før, og etterforskningen pågår enda. men som sakt, det er mye som kan bestemme minepriser.

kan jo ha noe med etterspørselen osv og gjøre.

er jo ikke første gangen minne prisene fyker i være, men det var jo meldt også da. og det blir helt sikkert ikke den siste gangen heller.

Syns jeg husker dette:

Sist minne prisene gikk ned var det fordi DDR2 ble vist. ( ikke solgt )

og så når det vises at DDR2 ikke er kommet på banen enda så blir DDR prisene satt opp igjen.

kan jo være nok at et lite jordskjelv rammer der de tar ut krystaller det, så kan jo prisene dobles. har også hørt at det er ofte jordskjelv der de tar ut krystallene.

men men. håper de synker snart da.

Lenke til kommentar

Har selfølgelig fått med meg det jeg også at minne produsentene drev med litt små "juks" på prisene og at det var blitt etterforsket. ville bare informere dere om at minne prisene virkelig begynner og og stige nå. særlig på komplett som er en meget bra butikk. det er jo selfølgelig andre butikker som ikke har satt opp prisen ennda. men kan tippe det kommer iløpet av kort tid der også. så de som skal handle minne burde nok forte seg og se litt inne på MPX.

Lenke til kommentar
Alt datautstyr/deler kommer til å stige når Norges bank presser

kronekursen ned.....

Neppe, vi har per i dag deflasjon i Norge, og prisene på elektronikk/datautstyr (og forsåvidt alt annet) burde bare fortsette å falle. Angående RAM-brikkene som det snakkes om her vil jeg tro det er mer sannsynlig at det er noen av årsakene dere andre har nevnt som er årsaken til prisstigningen.

Lenke til kommentar

prisene på minnebrikker har alltid gått opp og ned med ganske store forskjeller i opp og ned tidene. før pleide de si at et eller annet lager hadde brent opp, men det er vel noe oppbrukt nå. kommer sikkert med en eller grunn snart :) hvis de ikke har gjort det alt, har ikke fulgt helt med i det siste jeg

Lenke til kommentar
Alt datautstyr/deler kommer til å stige når Norges bank presser

kronekursen ned.....

Neppe, vi har per i dag deflasjon i Norge, og prisene på elektronikk/datautstyr (og forsåvidt alt annet) burde bare fortsette å falle. Angående RAM-brikkene som det snakkes om her vil jeg tro det er mer sannsynlig at det er noen av årsakene dere andre har nevnt som er årsaken til prisstigningen.

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=142242&cat=56

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=143569&cat=56 ;)

Men seff er det også andre årsaker inn i bildet når minnebrikkene stiger

så mye på kort tidsperspektiv....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Sjekk prisguiden her på hw.no, så ser du om alle butikkene har satt opp prisen...

det er ikke alle butikken som er med har jeg sett.'

Amraam.no den er ikke på pris guide tror det er bare de som har betaltt penger til hardware som får bli med på prisguide!!!

Det er teit mener jeg :thumbdown:

Endret av Aadna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...