BecksTHC Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hei Har to datamaskiner: en med win xp som fungerer helt fint opp mot router og telenor adsl... så har jeg en annen pc, en win 98. Og den får jeg ikke koblet opp mot routeren.. Kan noen hjelpe meg med å sette opp en del punkt jeg må sjekke på f.eks TCP ip settings osv... Alt som dere kan tenke dere er feil.. Har klart det en gang før, men nå finner jeg ikke feilen, jernteppe? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Du har installert TCP/IP da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Kan noen hjelpe meg med å sette opp en del punkt jeg må sjekke på f.eks TCP ip settings osv... Alt som dere kan tenke dere er feil.. Motta IP autmatisk, slå aldri et nummer, avinnstaller Online ADSL-pakka, skru av alle lokale brannmurer og trippelsjekk kabler er hvertfall noe og begynne med. Lenke til kommentar
BecksTHC Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Det som er skrevet til nå er gjort... men takk for forslag... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det som er skrevet til nå er gjort... men takk for forslag... Hva slags IP får maskinen hvis den får noe da? Er nettkortet rett innstallert? Lenke til kommentar
BecksTHC Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Hva slags IP får maskinen hvis den får noe da?Er nettkortet rett innstallert? Det har jeg ikke sjekket, og skal sjekke det når jeg kommer hjem... er på skolen! ipconfig /all? Det skal ikke vere nødvendig å konfigurere noe nytt på routeren, så lenge den har fungert tidligere, og ingen forandringer på noe som helst er blitt gjort? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det skal ikke vere nødvendig å konfigurere noe nytt på routeren, så lenge den har fungert tidligere, og ingen forandringer på noe som helst er blitt gjort? winipcfg kan du også bruke, det kan være at TCP/IP er korrupt på win98-boksen. Slett alt under nettverk, restart og legg det inn igjen. Prøv en kabel du er 100% sikker på er i orden. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har du prøvd å pinge relevante ip-er? Intern loop, 127.0.0.1? Ruteren? Den andre maskinen? Lenke til kommentar
BecksTHC Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Pop Skrevet 23/03/2004 : 13:42 Har du prøvd å pinge relevante ip-er? Intern loop, 127.0.0.1? Ruteren? Den andre maskinen? nei, det har jeg ikke gjort.. har egentlig liten peiling på dette... hva skriver jeg for å pinge de relevante ipene ? Lenke til kommentar
BecksTHC Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Om det er andre ting, så må dere bare komme med forslag.. jeg kan ha oversett noe..!? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hvorfor har du win98 på den da? Lenke til kommentar
BecksTHC Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Hvorfor har du win98 på den da? hehe, godt spørsmål -men det er en gammel pc fra hydro, og de synes at win 98 er best men jeg får se om jeg får lagt inn noe annet senere, men må fixe dette problemet med win 98 nå... Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hvorfor har du win98 på den da? hehe, godt spørsmål -men det er en gammel pc fra hydro, og de synes at win 98 er best men jeg får se om jeg får lagt inn noe annet senere, men må fixe dette problemet med win 98 nå... Få tak i den nye startpakka til telenor online adsl... den setter opp router/modem/pc perfekt... så bare uninstallerer du den Telenor Conection Control Etterpå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå