Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på hvilken hardware du bytter fra, men det er vel lite trolig at Windows en gang vil boote viss du har bytta chipset.

Viss du bare har oppgraderingsversjon må du nok oppgradere, dvs. legge inn Windows 98 først :p

Lenke til kommentar

Når man bytter HK er det lurt å reinstallere OS. Spes winOS. Om du har oppgraderings versjon av WinXP, booter du med den, og så vil den spørre deg etter en Win98 cd, og så dytter du den i, og så kan du fortsette å installere XP. Sånn virka ivertfall den oppgraderingen eg hadde i henna forleden. att en ikkje må installere, men den vil sjekke att man har en Win98cd.. =) Det merker du!

Btw, lykke til! :)

Lenke til kommentar

Det er lurt å ta det fra bunnen, men litt tungvindt.

Du kan bytte HK, også ta en repair installasjon oppå den gamle XP installasjonen. Dette går bra i noen tilfeller og går ikke nevneverdig utover ytelsen. Du vil da bruke XP's drivere for det meste, og bør nok legge inn alle drivere som følger med til det nye HK etterpå.

Går sjelden bra om du booter på 3. parts diskkontrollere og/eller går fra Intel til Via eller SiS.

;-S

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om "fullversjon" WinXp vil godta en reg key fra en oppdgarderings utgave.

Mener å huske at jeg har hatt problemer med key's imellom forskjellige utgaver, men husker ikke i hvilke forbindelser.

EDIT: skrive leif

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

OK.. menge gode ideer her... ringte en kamerat som sa at jeg kunne legge inn xp så mange ganger jeg ville på hvilken som helst maskin uten problem....

Synes selv dette hørtes noe tvilsomt ut... det er derfor jeg spør dere om hjelp..

Trur jeg prøver home versjonen til samboern med reg key fra min pro.

Fint hvis noen kunne si i fra hvis dette ikke er mulig!

Venter noen timer på evt. gode svar før jeg instalerer.

:)

Lenke til kommentar
OK.. menge gode ideer her... ringte en kamerat som sa at jeg kunne legge inn xp så mange ganger jeg ville på hvilken som helst maskin uten problem....

Synes selv dette hørtes noe tvilsomt ut... det er derfor jeg spør dere om hjelp..

Trur jeg prøver home versjonen til samboern med reg key fra min pro.

Fint hvis noen kunne si i fra hvis dette ikke er mulig!

Venter noen timer på evt. gode svar før jeg instalerer.

:)

:thumbup: heizan.

hvis han har orginal home så må du har en cd key som ikke er brukt før for de når du har installert xp så kommer det sån melding om at du må registrer wniodws xp inne 15 dager så da må du skrive hvor du bor og cd key.

og da er det umulig med en craka cd key eller en som er i bruk.

Jeg har wnidwso xp pro sp1 crack og den funker fint den boter også fra biose.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...