Gå til innhold

WD 120GB Special Edition...


Anbefalte innlegg

Kjøpte en slik disk for en stund siden og det kom etterhvert en utrolig irriterende lyd, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan den høres ut, er på en måte en høyfrekvent som kommer i bølger som når noe går rundt...

 

Sendte inn disken og fikk en ny, men nå er disk nr 2 på nøyaktig samme måte, det er sånn at det blir utrolig slitomst å sitte ved pc'en for det er ikke mulig å ikke legge merke til det...

 

Er dette et generelt problem for disse diskene ?

 

Lurer også i samme slengen på hvilken disk jeg burde kjøpe hvis jeg vil ha noe som er lite støyende og holder seg slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere WD disker selv, hvor et par er slik som det du beskriver.

En høyfrekvent "skrike/suse-lyd" som går i "bøger". Diskene mine har stått i RAID 1 nå i snart 1,5 år 24/7 og virker fortsatt, så jeg vil tro det kunn er slik enkelte av de kan være. Trolig spindelen/kulelager som lager denne lyden.

 

Ville nok satset på en Seagate var jeg deg. evt en Hitachi, de bråker mer men har bedre ytelse.

Endret av dlilleaa
Lenke til kommentar
Heh heh.. den klassiske WD-hviningen som vi alle elsker. :)

 

Seagate eller Samsung, ja. Komplett har et ypperlig tilbud på 160gb disker nå, 800kr (5kr pr GB).

Ok, dette måtte jo være en standardproblem, uff så irriterende lyd...

 

Finner ikke noe Seagate disk til 800kr, hvor fant du den ? :)

 

Edit: det var kanskje samsung du tenkte på ;)

Endret av mars001
Lenke til kommentar

går veldig opp og ned med WD på støy.. har en 80gb disk av dem som støyer infernalsk, mens 120gb er stille, ene 160gb driver og gir på høres det utsom, mens de 2 siste 160gb er ganske stille.. altså.. ikke seagate/samsung stille!

 

Glemte å si at Seagate har kun 1 års garanti, mens samsung/wd/hitachi har 3!

Endret av spurv
Lenke til kommentar
Men jeg har en IBM-disk som av og til får det for seg at den skal leke vinkelsliper i noen sekunder. Høres ihvertfall sånn ut. Men alikavel så fungerer den 100%, og har gjort det i flere år.

Hehe! Har en gammel IBM 30GB som gjør akkurat det samme, holder på å få jherteinnfarkt når den setter igang, men så er det over på et minutts tid ;)

Lenke til kommentar

Mjo, men jeg har Rheobus-styring på alle kabinettvifter (alle sammen 120 mm) og cpu-vifte, en Enermax Silent Whisper (eller noe sånt) strømforsyning med viftestyring til 1000 spenn, en VGA Silencer på 9800 Pro-kortet mitt og hører knapt maskinen med alle vifter på min.

 

Kan heller ikke si jeg hører noe spesielt til diskene med åpen kabinettdør heller...

 

Virker som det kan være veldig stor forskjell på hva man får, men siden jeg har 100% kvalitet på diskene jeg har kjøpt til nå sverger jeg til WD Special Edition all the way. (Inntil det motsatte er bevist ved at jeg får en vinkelsliperdisk) :D

Lenke til kommentar
Jeg har to stk WD 120 SE. Som jeg hører HØYT og TYDELIG.

Spekulerer selv på Samsung, men siden penger ikke vokser på trær (iallefall ikke i Trøndelag) så får jeg leve med litt støy.

 

askare

Hæ!! Har dere ikke pengetrær i Trøndelag? Kanskje jeg skal være snill og sende opp en avlegger :-)

 

Selv sitter jeg nå på en blanding av seagate og WD disker. Hadde bare WD før, men etter at jeg monterte inn den siste av dem, som hyler som et ødelagt fly - bestemte jeg meg at nok fikk være nok. De to siste diskene jeg har shoppet har vært seagate, som jeg er kjempefornøyd med - og etterhvert som jeg skal fase ut de gamel 80Gb WD'ene mine så blir det trolig seagate.

 

Men jeg har hørt mange tale fint om samsung sine disker- så jeg lurer faktisk om jeg skal hoppe på komplett sitt tilbud. Det er j en grei pris. Noen som har erfaring med den disken som komplett nå har på tilbud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...