RolfOve Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg har en veldig gammel pc stående, som jeg bare vil leke med. Den har nettverkskort og er nå koblet til den andre pcen (i nettverk) ved hjelp av en switch. Jeg vil ikke ha denne pcen tilkoblet internett, fordi den i skrivende stund bruker linux, og jeg vil eksprimentere en del med å sette opp apache, mySQL server osv, uten at noen har mulighet for å koble seg til denne maskinen utenfor nettverket. Jeg vil like vel ha full tilgang til denne maskinen via nettverket. Hvordan er dette mulig? (Postet det her, fordi dette er vel plattforumuavhengig?) Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Heisann Regner da med at du enten har en router eller har to nettverkskort i den PC'n du ønsker at skal ha internett tilkopling. Om du har router med brannmur er det jo bare å stenge alle porter inn så skulle sikkerheten i hvertfall være god. Jeg bruker selv en ROUTER som gir muligheten til å begrense eller stenge nett tilgangen for enkelt PC'er, skulle tro det var noe slikt du var ute etter...... En annen mulighet er selvfølgelig at du har TO nettverkskort i den PC'n som skal ha tilgang til internett og at du disabler muligheten å gå ut på nett via kort nr.2 der Linux boxen din er tilkoplet. Dette vil sikre forbindelse mellom de to maskinene men også hindre Linux maskinen i å komme på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå