Gå til innhold

Hva er galt nå da?

Anbefalte innlegg

Har lagt inn windows XP Pro ettpar tre ganger, men det er noe som ikke stemmer, windows nekter å la f.eks norton antivirus installeres. Det lukker programmer som jeg prøver å starte og så kommer feilbeskjeden:

"The system is shutting down, Please save all work in progress and log off. Any unsaved changes will be lost. This shutdown was initiated by NT Authority/System

Time until shutdown 00:00:59 sec. Message: Windows must now restart because the Remote Procedure Call (RPC) Service terminated unexpectedly"

Popper opp bare helt uten videre...

Jeg har scannet harddiskene mine med to antivirus prog hos en kamerat, fant ingenting og det har ikke vært virus på noe tidligere.

Det rare er at dette ALDRI har skjedd før med akkurat det samme i maskinen. Det eneste som er forandret er drivere til innmaten.

Jeg skal prøve en gang til å formatere senere i dag, funker det ikke skal jeg lære PC'n å fly -Seriøst-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo høres ut som Blaster viruset...

Har du prøvd å gå til start menyen, finner feltet som heter Kjør, eller Run hvis man kjører engelsk utgave av WindowsXP og skrive "shutdown -a" uten klamme. da vil nedtellingen stanse, og du kan patche windows.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er blaster ofr jeg hadde nylig den samme feilen på en win2003 server jeg satte opp. Dette skjedde en gang på serveren og er ikke sett siden den ene rebooten.

Vet ikek om dette hjalp jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...