Hoax Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har lagt inn windows XP Pro ettpar tre ganger, men det er noe som ikke stemmer, windows nekter å la f.eks norton antivirus installeres. Det lukker programmer som jeg prøver å starte og så kommer feilbeskjeden: "The system is shutting down, Please save all work in progress and log off. Any unsaved changes will be lost. This shutdown was initiated by NT Authority/System Time until shutdown 00:00:59 sec. Message: Windows must now restart because the Remote Procedure Call (RPC) Service terminated unexpectedly" Popper opp bare helt uten videre... Jeg har scannet harddiskene mine med to antivirus prog hos en kamerat, fant ingenting og det har ikke vært virus på noe tidligere. Det rare er at dette ALDRI har skjedd før med akkurat det samme i maskinen. Det eneste som er forandret er drivere til innmaten. Jeg skal prøve en gang til å formatere senere i dag, funker det ikke skal jeg lære PC'n å fly -Seriøst- Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hmm så MSBlaster er fremdeles å finne Her er en fin guide til hvordan du fjerner viruset/ormen http://www.unisa.edu.au/ists/ServiceStatus.../Blaster-XP.asp Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Kan jo høres ut som Blaster viruset... Har du prøvd å gå til start menyen, finner feltet som heter Kjør, eller Run hvis man kjører engelsk utgave av WindowsXP og skrive "shutdown -a" uten klamme. da vil nedtellingen stanse, og du kan patche windows. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Ne...har prøvd med ettpar blaster removal scanner/removal tools...non found :S -Frustrert- Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg tror ikke det er blaster ofr jeg hadde nylig den samme feilen på en win2003 server jeg satte opp. Dette skjedde en gang på serveren og er ikke sett siden den ene rebooten. Vet ikek om dette hjalp jeg... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Fikk til å vri inn Win XP servicepack 2 RC1 og nå funker alt 100%, så noe er den i stand til å reparere tydeligvis *Klø seg i hodet modus* Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Rart. Ja SP2 vil fikse det siden den har en del sikkerhets fikser for RPC osv Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Operating System Microsoft Windows XP Professional OS Service Pack Service Pack 2, v.2096 Internet Explorer 6.0.2900.2096 Yeppyeppyepp - Glad for at jeg slipper å lære PC'n og den nye vannkjølinga å fly... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå