TorIvar Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hei! Jeg har kjøpt meg en MEGA PC 180, med en athlon xp 2400+ og Ati Radeon 9700PRO blir det utrolig varmt inne i kabinettet. Jeg har en teperatur på over 60grader på CPU og inne i kabinettet er det 50grader. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan redusere varmen inne i kabinettet. På "erfaringer" inne på hardware.no så er det en person som har 52grader i CPU på max-load. Min temp er mye høyere. Hvor farlig er det at det er så varmt inne i kabinettet? På 3dmarks2003 får jeg 4790 i score i spill-testene. Er dette en god eller dårlig score? Spec. MSI MEGA PC 180 Deluxe Athlon XP 2400+ 512 DDR PC333 ORGINAL WD 120GB SE MSI tv-tuner Lite-on 48x cdr/rw Ikke noe er overklokket, eller tweaket på noen måte. Kan jeg kanskje få ned temp med å gjøre noe der? Håper på gode svar Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Du burde sette inn noen vifter i kabinettet. Et forslag: 2 stk 80mm / 1stk 120mm med støvfilter nede i front som trekker luft inn i kabinettet. 1 stk 80mm i sidedøra som trekker luft inn i kabinettet. Og tilslutt 1 stk 120mm/80mm oppe bak i kabinettet som blåser luft ut. Hvis du ikke har vifteplasser kan du skjære ut hull selv. Det er best å ha større luftflyt inn, enn ut av kabinettet for å unngå mest mulig støv. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Du burde sette inn noen vifter i kabinettet. Et forslag: 2 stk 80mm / 1stk 120mm med støvfilter nede i front som trekker luft inn i kabinettet. 1 stk 80mm i sidedøra som trekker luft inn i kabinettet. Og tilslutt 1 stk 120mm/80mm oppe bak i kabinettet som blåser luft ut. Hvis du ikke har vifteplasser kan du skjære ut hull selv. Det er best å ha større luftflyt inn, enn ut av kabinettet for å unngå mest mulig støv. Hmmmm...... Sjekk hva MEGA PC 180 er.... Ikke mye plass til mange ekstra vifter der.... MegaPC Endret 23. mars 2004 av Blippblopp Lenke til kommentar
Li1 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det er litt varmt ja, men det blir forsåvidt alle barebone pc'er, spesielt med AMD. Ville tro det ikke skulle være noe problem siden de har lagd det sånn. Lenke til kommentar
TorIvar Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Er det eventuelt en annen CPU-kjøler jeg kan benytte som kan være bedre enn den som følger med? Jeg liker ikke at det er så varmt der inne. Pc'en virker stabil. Det eneste problemet er at jeg ikke får noe bilde på tv-tuneren enda. Er forresten 4790 en grei score i 3dmarks2003 med min spec? MSI MEGA PC 180 Deluxe Athlon XP 2400+ 512 DDR PC333 ORGINAL WD 120GB SE MSI tv-tuner Lite-on 48x cdr/rw Jeg er redd for å kjøre tunge oppgaver på pc'en, og jeg synes det lukter "varmt" i nærheten av den. *sukk* Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Er det eventuelt en annen CPU-kjøler jeg kan benytte som kan være bedre enn den som følger med? Jeg liker ikke at det er så varmt der inne. Pc'en virker stabil. Det eneste problemet er at jeg ikke får noe bilde på tv-tuneren enda. Er forresten 4790 en grei score i 3dmarks2003 med min spec? MSI MEGA PC 180 Deluxe Athlon XP 2400+ 512 DDR PC333 ORGINAL WD 120GB SE MSI tv-tuner Lite-on 48x cdr/rw Jeg er redd for å kjøre tunge oppgaver på pc'en, og jeg synes det lukter "varmt" i nærheten av den. *sukk* Finnes mange cpukjølere som du kan sette inn som er bedre. Du kan jo se litt her: www.microplex.no Den scoren du fikk på 3dmark er bra for det du har ja! Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Du burde sette inn noen vifter i kabinettet. Et forslag: 2 stk 80mm / 1stk 120mm med støvfilter nede i front som trekker luft inn i kabinettet. 1 stk 80mm i sidedøra som trekker luft inn i kabinettet. Og tilslutt 1 stk 120mm/80mm oppe bak i kabinettet som blåser luft ut. Hvis du ikke har vifteplasser kan du skjære ut hull selv. Det er best å ha større luftflyt inn, enn ut av kabinettet for å unngå mest mulig støv. Hmmmm...... Sjekk hva MEGA PC 180 er.... Ikke mye plass til mange ekstra vifter der.... MegaPC Haha! Sjokk at jeg dreit meg ut da. MegaPC, det ligger ikke akkurat i navnet. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Over 60 grader på full load er ingen fare. Athlon XP skal vel tåle 90. Jeg ville ikke bekymret meg før temperaturen når 70, eller hvis den ligger over 60 grader idle. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Nytter ikke å bytte CPU-viften når selve kabinetttemp. er så høy Har du plass til en mindre kab.vifte som blåser ut så vil det hjelpe litt. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Nytter ikke å bytte CPU-viften når selve kabinetttemp. er så høyHar du plass til en mindre kab.vifte som blåser ut så vil det hjelpe litt. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 tenkte jeg skulle henge meg på denna tråden. Har kjøpt MegaPC 180 tilsvigermor, som så langt er fornøyd, men er litt usikker. Er en 3000+ XP prosessor som litter på mellom 60-65 grader ved tilnærmet full load. Ca. 50-55 ved idle. Er dette å regne som normalt på barebone? Kassa er jo tross alt latterlig liten (10 liter). Tror ikke det hjelper å bytte ribbe, hvis det går i det hele tatt, da denne er VARM! Nu vift kanskje? dr_k Lenke til kommentar
lonix Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 kan noen anbefale MSI Barebone 180 til meg eller ? jeg har et server kabinett i tillegg til 2 brennere og 6 HDDer dvs. barebonenen vil fungere som en gaming maskin og til å ta med på LAN mm... ------------------- AMD Athlon 3000+ 640 MB DDR Ram Geforce 2 MX 400 (Søker nytt) ------------------- Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 1x AGP og 1x PCI 2.2 ledige slotter internt Hva med å kjøpe en sånn ? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) jeg har en msi mega 180 og fikk mange gode svar på msi forumet. Jeg har reversert cpu viftene slik at lufta kommer fra motsatt side og ikke fra skjermkortet og tv-kortet mitt. Dette hjalp meg ca 10 grader. Nå har jeg en papst 12 db på venstre side forran skjerm/tv kort. Fikk plasert en inni der. Og jeg har en uttafor kabinettet rett inn mot cpu kjøleren. denne bråker en del men nå er pc-en god og kald. Pc-en bråker uansett pga støyende psu. edit: lurte du på specs så er det: 2600barton 512 9600pro fb uklokka akkurat nå. msi tv-kort 200giga seagate Endret 6. april 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå