Xqtor Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har problemer med å mappe opp nettverksshare på en maskin med Win 2000 Server. Har tidligere forsøkt å sette opp Routing and Remote Aksess, men dette har jeg nå deaktivert helt og holdent. Får likevel ikke koblet til nettverksstasjonen fra andre maskiner - får feilmelding om at nettverksbanen ikke er funnet. Det var forøvrig ikke noe problem å koble til denne nettverksstasjonen tidligere. Maskinen svarer på ping - både på navn og IP-adresse. Traceroute fungerer også. Noen som har et godt forslag til hva som kan løse problemet (er veldig avhengig av å få til dette med nettverksstasjonene.....) ? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Det er forøvrig en del feilmeldinger i Event Viewer som er nokså kryptiske for mitt vedkommende: - "The description for Event ID ( 2001 ) in Source ( rasctrs ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. The following information is part of the event" - "WMI ADAP failed to connect to namespace \\.\root\cimv2\MS_414 with the following error: 0x8004100e" Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hadde nesten det samme problemet mellom to xp maskiner, jeg måtte legge inn protokoll for ipx på begge, så gikk alt fint. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Det går jo an å prøve det, men lurer på om det er nødvendig - det har jo fungert tidligere, uten at denne protokollen er installert? Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 lukter rettigheter men det er så som så finner. har du prøvd å gå på kjør og skrive enten inn ip eller navn på 2000 burken og ipx er mer brukt til gamle novel maskiner og spill som krever ipx for å få nettvkeret til å funke. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Er så og si sikker på at det ikke er problemer med rettigheter. Som sagt har dette fungert helt fint tidligere. Det er 5 maskiner som alle bruker et brukernavn/passord som er identisk med en bruker på serveren. Denne brukeren har Full Control til området som skal mappes opp. Det var også etter at jeg prøvde meg på å sette opp routing and remote access at det skar seg med mapping av nettverksshare..... Har forsøkt å bruke både IP-adresse og servernavnet når jeg skal mappe opp nettverksstasjon/-share. Endret 23. mars 2004 av Xqtor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå