Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksstasjon / -share

Anbefalte innlegg

Har problemer med å mappe opp nettverksshare på en maskin med Win 2000 Server. Har tidligere forsøkt å sette opp Routing and Remote Aksess, men dette har jeg nå deaktivert helt og holdent.

Får likevel ikke koblet til nettverksstasjonen fra andre maskiner - får feilmelding om at nettverksbanen ikke er funnet. Det var forøvrig ikke noe problem å koble til denne nettverksstasjonen tidligere.

Maskinen svarer på ping - både på navn og IP-adresse. Traceroute fungerer også.

Noen som har et godt forslag til hva som kan løse problemet (er veldig avhengig av å få til dette med nettverksstasjonene.....) ?

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forøvrig en del feilmeldinger i Event Viewer som er nokså kryptiske for mitt vedkommende:

- "The description for Event ID ( 2001 ) in Source ( rasctrs ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. The following information is part of the event"

- "WMI ADAP failed to connect to namespace \\.\root\cimv2\MS_414 with the following error: 0x8004100e"

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

lukter rettigheter men det er så som så finner. har du prøvd å gå på kjør og skrive enten inn ip eller navn på 2000 burken

og ipx er mer brukt til gamle novel maskiner og spill som krever ipx for å få nettvkeret til å funke.

Lenke til kommentar

Er så og si sikker på at det ikke er problemer med rettigheter. Som sagt har dette fungert helt fint tidligere. Det er 5 maskiner som alle bruker et brukernavn/passord som er identisk med en bruker på serveren. Denne brukeren har Full Control til området som skal mappes opp.

Det var også etter at jeg prøvde meg på å sette opp routing and remote access at det skar seg med mapping av nettverksshare.....

Har forsøkt å bruke både IP-adresse og servernavnet når jeg skal mappe opp nettverksstasjon/-share.

:no:

Endret av Xqtor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...