swanky Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg sitter på en Siemens S55 som har et grunnleggende atferdsproblem: den slutter ikke å ringe. F.eks., dersom noen ringer meg, og jeg prøver å ta i mot samtalen, så klarer jeg ikke det. Istedenfor fortsetter den å uuuule. Da må jeg slå av telefonen, og slå den på igjen. Det samme skjer ofte når alarmen står på. Den ringer, men jeg kan ikke pause den (bare 5 minutter til... ). Den lever sitt eget liv, og fortsetter å ringe til jeg har slått telefonen av. Greit nok, det fungerer veldig bra når jeg MÅ opp, men det er irriterende likevel. Er det noen som har opplevd det samme, og som kanskje kan gi et innspill om hva roten til problemet er? På forhånd takk, swankye Lenke til kommentar
JZA Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg sitter på en Siemens S55 som har et grunnleggende atferdsproblem: den slutter ikke å ringe. F.eks., dersom noen ringer meg, og jeg prøver å ta i mot samtalen, så klarer jeg ikke det. Istedenfor fortsetter den å uuuule. Da må jeg slå av telefonen, og slå den på igjen. Det samme skjer ofte når alarmen står på. Den ringer, men jeg kan ikke pause den (bare 5 minutter til... ). Den lever sitt eget liv, og fortsetter å ringe til jeg har slått telefonen av. Greit nok, det fungerer veldig bra når jeg MÅ opp, men det er irriterende likevel. Er det noen som har opplevd det samme, og som kanskje kan gi et innspill om hva roten til problemet er? På forhånd takk, swankye Jeg har opplevd det samme, tror det er softwareupdate som er tingen Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 kjenner til det problemet! Sjekk Firmwaren på telefonen *#06# ! Den nyeste Firmwaren som kan lastes ned og oppdateres selv er ver. 16 ! Hvis du oppdaterer med denne så blir du kvitt problemet ditt! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Fabelaktig!! Men da trenger jeg en slik kabel, ikke sant? Er det noen som vet en plass de selger slike billig? Takk for hjelpen! swanky Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Ja da trenger du en datakabel! Enten USB eller seriell kabel. Det går ikke med IR eller Blåtann!Det er faktisk lettest med seriell kabel når du skal oppdatere firmwaren !Da slipper du masse styr med å gi USB porten et COM 1/2/3 osv navn! Firmware programmet trenger en COM port for å finne S55 din ! Du kan sikkert få den billigere men her er et eks i hvert fall komplett Endret 23. mars 2004 av Xpi Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 vet at d er helt idiotisk å si d, men et lite tips jeg kan gi deg er å slå telefonen i noe (hvis d altså er vibrasjoenen som er i veien), for da slutter den å vibrere... Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 vet at d er helt idiotisk å si d, men et lite tips jeg kan gi deg er å slå telefonen i noe (hvis d altså er vibrasjoenen som er i veien), for da slutter den å vibrere... Høres ikke helt betryggende ut.. Lenke til kommentar
Heiberg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 vet at d er helt idiotisk å si d, men et lite tips jeg kan gi deg er å slå telefonen i noe (hvis d altså er vibrasjoenen som er i veien), for da slutter den å vibrere... Høres ikke helt betryggende ut.. Hvis det handler om at få telefonen til at holde op med at ringe, vil det da helt sikkert løse problemet. Man skal bare slå hårdt nok, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Heiberg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) S55 er nu en rigtig god telefon. Jeg har den selv, og der er ingen problemer overhovedet. Måske fordi jeg har fw16 installeret. Men fw16 er nu ikke den nyeste version. Dén hedder fw90 (og det er ikke en joke). Hvordan den fungerer ved jeg ikke, for eftersom min S55 kører perfekt med fw16, kan jeg ikke se nogen grund til at hente en nyere version ned. Edit: Tastefejl. Endret 24. mars 2004 av Heiberg Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 "Jeg sitter på en Siemens S55 som har et grunnleggende atferdsproblem" Slutt å sitte på telefonen, ikke rart den piper... :-) Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Heiberg Skrevet 24/03/2004 : 13:42 S55 er nu en rigtig god telefon. Jeg har den selv, og der er ingen problemer overhovedet. Måske fordi jeg har fw16 installeret. Men fw16 er nu ikke den nyeste version. Dén hedder fw90 (og det er ikke en joke). Hvordan den fungerer ved jeg ikke, for eftersom min S55 kører perfekt med fw16, kan jeg ikke se nogen grund til at hente en nyere version ned. Edit: Tastefejl. Jeg har lest litt av hvert rart om den fw90! Bare gå inn på Siemens-club på forumet der og les ! Tror ikke det er mye vits i firmware 90 og den ligger ikke inne på Siemens sidene heller! Der er enda den siste offisielle fw du kan laste ned fw 16!Den holder jeg meg til også! Etaten Skrevet 26/03/2004 : 16:02 "Jeg sitter på en Siemens S55 som har et grunnleggende atferdsproblem" Slutt å sitte på telefonen, ikke rart den piper... HOHOHO Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 vet at d er helt idiotisk å si d, men et lite tips jeg kan gi deg er å slå telefonen i noe (hvis d altså er vibrasjoenen som er i veien), for da slutter den å vibrere... Høres ikke helt betryggende ut.. Hvis det handler om at få telefonen til at holde op med at ringe, vil det da helt sikkert løse problemet. Man skal bare slå hårdt nok, selvfølgelig. var et forslag da, som faktisk virker hvis man ikke slår for hardt, eller for svakt Du lærer deg touchen etterhvert.... Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Får håpe jeg unngår å få Remerser som servicemann den dagen mobilen min klikker Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Får håpe jeg unngår å få Remerser som servicemann den dagen mobilen min klikker men d verste er at d jeg sa virker Lenke til kommentar
It's me Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hvis du ikke har en datakabel, kan du få et verksted til å oppgradere firmwire'en din (software). Nyeste er som sagt fw90. Hvis mobilen din fortsatt har garanti er oppgraderingen gratis. Zodiac er å annbefale. Ligger ved StorO. Jeg ville vært forsiktig med å dunke mobilen, men hvis vibratoren henger seg, kan det faktisk hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå