Gå til innhold

GrammarPolice

Anbefalte innlegg

Oppsummer hele greien at det ikke er behov for noe grammapolice. overklokking.no mister hele personligheten når en eller annen taliban soldat skal sitte og sensurere hvordan brukerne skal formulere seg. Trodde bare det var i kina og sovjetbaltiske stater at noen gadd å drive med det. Synes brukerne her er flinke til å ha sin egen stil jeg. slik det skal være. At noen skriver feil har vi likvel egen evne til å ressonere og tolke det til noe riktig likvel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det begynner sånn i det små å påpeke feil. Så utvikler det seg til det værre. Dere unge barn som ikke har fått med dere hvordan det fungerer. Å sitte å redigere innlegg i ettertid er også sensur, fordi en kan redigere det på en slik måte at det oprinnelige får ny betydning. Sensur er ikke bare å slette innlegg eller nekte noen individer å ytre seg. Sensur foregår i mange former, barn.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

QUOTE (Vice @ 16/04/2004 : 18:05)
QUOTE (Shiva @ 16/04/2004 : 17:53)
en eller annen taliban soldat skal sitte og sensurere hvordan brukerne skal formulere seg. Trodde bare det var i kina og

Hva i all verden har dette med sensur å gjøre? :lol:

taliban soldat er annet skjellsord for kommunist jævel. Dette opplegget kina har med å bannlyse visse websider fra vesten f.eks som kan lede ungdommen på ville veier.

Det kan ende slik:

Jeg synes overklokking.no er en drittside.

Moderator liker ikke dette og skriver om til:

jeg synes overklokking.no er en bra side.

Sensurering er ikke bare å slette.

Definer sensur og definer ytringfrihet.

Lenke til kommentar

QUOTE (HalTan @ 16/04/2004 : 19:30)
:roll: En slik moderator ville ikke rette INNHOLDET, men stavingen.

PS. Hat mot kommunister kan du holde for deg selv.

Å rett stavingen er å rett innholdet det også. Kommunismen har stått for det værste blodbadet og folkemordet i forrige århundre. Les historien om stalin. Idelogien er den samme i dag og de kan reise utav landet. sosialisme og kommunisme. Samme ullen. Spør bare dette, hvorfor er det så viktig for kommunistene i kina å sensurere websider fra vesten? hvorfor?

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

QUOTE (Shiva @ 16/04/2004 : 20:08)
Å rett stavingen er å rett innholdet det også.

Å rette et innlegg fra "hei jg skal ha 1 ny pc dn må koste under 2k kr & ha radon 9800 pro og 1gb mine takk takk :D :D :D :D :D" til "Hei, jeg skal ha en ny PC. Den må koste under 2000kr og inneholde et Radeon 9800 Pro-kort, samt 1gb minne. Takk." .. hvordan forandrer man da essensen av innlegget, egentlig?

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 16/04/2004 : 18:14)
QUOTE (Vice @ 16/04/2004 : 18:05)
Hva i all verden har dette med sensur å gjøre? :lol:

Du har tydeligvis ikke fått med deg mye historie & nyheter gitt.

Men herre jesus da!! Er folk helt på jordet her eller? :scared: Korrekt norsk har verken noe med sensur, taliban, kommunisme (eller noen som helst annen ideologisk retning å gjøre for den slags skyld). :wallbash:

Lenke til kommentar

Ser vi bortifra at de er moderatorene/administratorene bestemmer, har jeg til gode å se gode argumenter for at dette ikke skal gjennomføres.

Jeg ser INGEN ulemper med denne gruppen. Denne gruppen vil bare gjør det mer forståelig, ikke noe mer.

Dette synes jeg moderatorene bør stille seg mer positivt til, da frivillige melder seg til å rette opp andres skrive- og formuleringsfeil - ikke endre essensen i innlegget, som psilocybe skrev.

Enden: Skjønte jeg deg riktig, mente du at det ikke er noen garantier for at GrammarPolice ikke kan skrive feil. Vel, det er derfor vi skiller oss ut. Vi leser gjennom meldingen før den postes, slik at evt. feil blir rettet opp.

Lenke til kommentar

QUOTE (c_u_m8 @ 17/04/2004 : 01:10)
Ser vi bortifra at de er moderatorene/administratorene bestemmer, har jeg til gode å se gode argumenter for at dette ikke skal gjennomføres.

Her viser du jo helt klart at dette er bare å glemme. I denne setningen finner i allefall jeg svært liten mening. Og da har jeg leste den en del ganger for å prøve å gjette meg til det. I tillegg er det også en skrivefeil her. Det finnes ikke noe ord som heter "bortifra". Det skrives bort i fra.

Da kan vi vel bare skrinlegge denne en gang for alle?

-KJ

EDIT: Hadde ikke før postet før jeg plutselig tok meningen med setningen. Du har glemt en t i det. Det du prøver å si er at hvis vi ser bort fra at det er moderatorene/administartorene som bestemmer så ser du ingen gode argumenter for å la være.

Må vel si deg enig i at min lille demonstrasjon over kan veie tungt inn?

Lenke til kommentar

Jaha? Du foretrekker ikke å lese et godt, velartikulert svar? For meg er dette helt vesentlig om jeg skal svare på en post. Er den dårlig formulert, svarer jeg ikke på den - jeg boikotter temaer med (masse) skrivefeil.

Boikotter du personer som stammer osv og fordi du ikke forstår de og eller? :hmm:

Har dere ikke annet å irritere dere over en at noen skriver litt feil/bruker SMS språk så er det virkelig ikke synd på dere! :roll:

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 16/04/2004 : 20:06)
En moderator, kanskje
Hvilke garantier har du for at det ikke vil skje med en vilkårlig gruppe medlemmmer i grammarpolice?

En vilkårlig gruppe? Hvilke garantier har vi for at en vilkårlig gruppe som "brukermoderatorer" ikke redigerer postene i deres favør?

Skjerpings, enden. Du ser vel det?

Lenke til kommentar

QUOTE (Toolshed @ 17/04/2004 : 17:46)
QUOTE (enden @ 16/04/2004 : 20:06)
En moderator, kanskje
Hvilke garantier har du for at det ikke vil skje med en vilkårlig gruppe medlemmmer i grammarpolice?

En vilkårlig gruppe? Hvilke garantier har vi for at en vilkårlig gruppe som "brukermoderatorer" ikke redigerer postene i deres favør?

Skjerpings, enden. Du ser vel det?

Touche.

Så lenge GrammarPolice gruppen er plukket ut av forumstyret så stiller vel de i samme klasse som brukermoderatorene når det gjelder krav til integritet

Lenke til kommentar

QUOTE (jevel @ 17/04/2004 : 01:27)
QUOTE (c_u_m8 @ 17/04/2004 : 01:10)

Her viser du jo helt klart at dette er bare å glemme. I denne setningen finner i allefall jeg svært liten mening. Og da har jeg leste den en del ganger for å prøve å gjette meg til det. I tillegg er det også en skrivefeil her. Det finnes ikke noe ord som heter "bortifra". Det skrives bort i fra.

Da kan vi vel bare skrinlegge denne en gang for alle?

-KJ

EDIT: Hadde ikke før postet før jeg plutselig tok meningen med setningen. Du har glemt en t i det. Det du prøver å si er at hvis vi ser bort fra at det er moderatorene/administartorene som bestemmer så ser du ingen gode argumenter for å la være.

Ettersom dette er småpirk, vil jeg gjerne få pirke på et par utdrag fra din tekst:

Du har glemt en t i det. Det du prøver å si er at hvis vi ser bort fra at det er moderatorene/administartorene som bestemmer så ser du ingen gode argumenter for å la være.

Min versjon:

Du har glemt en "t" i "det". Det du prøver å si er at hvis vi ser bort fra at det er moderatorene/administratorene som bestemmer, så ser du ingen gode argumenter for å la være.

Ja, gåseøyne og komma er lagt til. Sistnevnte feil er kanskje grovest av de to.

It hurts, doesn't it?

EDIT:

Men, skal ikke bare hakke på skrivefeil - da kommer "enden" og spanderer ferie på meg :green:

Har jeg forstått deg rett, enden, så overveies dette forslaget?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Du er ikke dummere enn at du skjønte hva jeg mente, er du vel?

Du skrøt i en tidligere post av at:

Enden: Skjønte jeg deg riktig, mente du at det ikke er noen garantier for at GrammarPolice ikke kan skrive feil. Vel, det er derfor vi skiller oss ut. Vi leser gjennom meldingen før den postes, slik at evt. feil blir rettet opp.

Eneste grunn til at jeg da pirket på din post var da at du faktisk presterer å poste en bortimot uforståelig post like etter. (I hvertfall i noen minutter... ;)) Min lille kommafadese gjør ikke min post uforståelig, den er bare grammatisk feil.

Hvis du heller ønsker å krangle enn å diskutere så er det helt greit for meg, men da får du finne noen andre å krangle med. Jeg orker ikke.

-KJ

Lenke til kommentar

QUOTE (c_u_m8 @ 19/04/2004 : 00:13)
Har jeg forstått deg rett, enden, så overveies dette forslaget?

Tviler jeg sterkt på, da jeg mener at dette har vært oppe hos forumstyret før (tror jeg). Jeg representerer på ingen måte forumet her hvis noen har fått inntrykk a det. Er bare her for å diskutere, og rydde opp litt nå og da :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

QUOTE (jevel @ 19/04/2004 : 06:26)
Du er ikke dummere enn at du skjønte hva jeg mente, er du vel?

Du skrøt i en tidligere post av at:

Eneste grunn til at jeg da pirket på din post var da at du faktisk presterer å poste en bortimot uforståelig post like etter. (I hvertfall i noen minutter... ;)) Min lille kommafadese gjør ikke min post uforståelig, den er bare grammatisk feil.

Hvis du heller ønsker å krangle enn å diskutere så er det helt greit for meg, men da får du finne noen andre å krangle med. Jeg orker ikke.

-KJ

Heh, jeg forstår poenget ditt, for all del, men når du da skriver nederst:

Da regnet jeg med at du yppet. Jeg svarte derfor med samme mynt. Men, jeg vil for all del ikke krangle, jeg vil heller diskutere.

No hard feelings?

EDIT:

Enden: Men, hvis dere, moderatorene, gir et positivt inntrykk til deres overordnede, så ville dette kanskje påvirke utfallet.

Så, jeg spør deg, synes DU at dette kunne vært aktuelt? :hmm:

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...