_TT_ Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Eg har en teller som teller antall treff og lagrer treffene, med ip adresse i en mysql database. Eg har i tillegg til vanlige treff, lyst å vise hvor mange unike treff det har vert på siden min, og lurte derfor på hvordan eg kan få ut antall unike ip adresser i mysql databasen? Har sjekket både hotscripts.com og php.net uten hell, og spør derfor som en siste utvei her i forumet. Endret 23. mars 2004 av _TT_ Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 "Poll"? SELECT DISCTINCT feltnavn FROM tabell; Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Takker. Ah. Ser feilen. Gosh. Har begge deler og stresser med de begge samtidig... Endret 23. mars 2004 av _TT_ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Takker. Var det noe galt med ordet "poll" ? Poll betyr "Spørreundersøkelse" og ikke "Teller"... Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Så akkurat feilen nå... *Edit veldig raskt* Endret 23. mars 2004 av _TT_ Lenke til kommentar
svamp Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hvordan kan jeg lage en teller som teller unike treff uten mysql? Altså kun med php. Session eller? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Du kan bruke flatfiler (.txt). Flatfiler kan du bruke til nesten det samme som mySQL, bortsett fra at det er vanskeligere å hente ut og sortere data fra en flatfil enn fra mySQL. Du har nemlig ikke INSERT, SELECT, DROP, UPDATE o.l. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 jorgenindahouse glem ikke at både SQLite og FFDB-PHP er FlatFile databaser. Hvis du skal lage en teller som bare telle unike hits burde du kombinere sessions skriving til en tekstfil. Du oppdaterer filen med + 1 dersom brukeren ikke har en session. Glem ikke at sessionen slettes når brukeren lukker browseren - så du burde kanskje bruke cookies også (men det er jo ikke alle som har det enabeld heller, så bur burde bruke både sessions og cookies) Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Kunne noen nevne noen funksjoner som må brukes hvis en skal bruke cookies? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 http://no2.php.net/manual/en/function.setcookie.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå