Annika Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ville bare lige høre hvordan det går med Jeres D70 kameraer ? Jeg er indtil videre ganske tilfreds med min, men har kun taget billeder indendørs, da det regner hele tiden.....men indenfor er den super. Har køpt AF-S DX NIKKOR 18-70mm F:3.5-4.5G IF ED og NIKKOR : 70-300mm F:4,0-5,6G med til cameraet. Jeg er ganske godt tilfreds indtil videre......hvad med Jer ? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hei, flott om du etterhvert kan legge ut en erfaring: http://produkt.akamera.dk/erfaringer_add.p...roduct_id=14984 Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Her er dagens D70 bilde jeg tok på Aker Brygge http://www.foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vi...e.cgi?id=107736 Lenke til kommentar
Annika Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Det var da et meget flot og knivskarpt billede....super Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Takk, hyggelig med positiv tilbakemelding. Kult med litt "action" foto... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det var skarpt! Følger fokus objektet automatisk? Lenke til kommentar
kae Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Har hatt D70 i to uker nå. Venter fortsatt på 18-70 objektivet, men har lånt meg et Nikkor 50mm 1,4 som jeg har forelsket meg helt i. Dette er mitt første digitalkamera. Har brukt et Minolta Dynax 7 før, og har ikke hatt råd til eller lyst på digitalt før nå. Jeg bruker bildene først og fremst til trykksaker. Tror jeg har tatt over 1000 bilder siden jeg fikk kameraet i hendene. Har ikke hatt slik glede med et kamera noengang før. Har det alltid på skulderen og knipser i vei uten en tanke på ruinerende fremkalling. Har aldri lært så mye før heller, da jeg nå kan prøve alle muligheter og vurdere resultatet. D70 er ganske nøytralt/kjølig innstilt, men det passer meg perfekt. Alle bildene jeg bruker må innom PS uansett. D70 er utrolig raskt. Jeg bruker RAW og et 1GB Lexar WA 40x. Det er alltid kameraet som venter på meg! D70 samarbeider meget godt med SB800, men også den innebygde blitsen fungerer. Særlig som utfyllingslys til utendørs portrett. Jeg har ikke sett noe som minner om moire enda, har ikke prøvd å presse det frem heller. Dette er gøy! D70 er ikke perfekt, men det forventer jeg heller ikke i dette prisskiktet. D70 er dog et ekte SLR som kan få lurt til og med meg vekk fra skjermen og ut på jakt etter et godt motiv. Variprogrammene gjør det enkelt å komme igang, og trives du er det ikke langt bort til P, S, A og M. Lenge siden jeg har vært så glad for noe jeg har brukt surt ervervede grunker på. Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Det var skarpt! Følger fokus objektet automatisk? Ja, hvis du jobber med AF-C innstilling så fokuserer kameraet kontinuerlig. Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Til kae: Får du importert raw filer i Photoshop? eller går du veien om TIF eller noe? Lenke til kommentar
kae Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Til kai_frode: Installerte det medfølgende programmet Nikon View. Legger seg også som plug-in i PS, så du kan importere NEF/RAW-filene uten problemer. Til alle: Ble litt ivrig i første post. Ble jo rene erfaringsrapporten... Håper dere tar det som et gledesskvulp. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Til kae: Får du importert raw filer i Photoshop? eller går du veien om TIF eller noe? Photoshop CS har støtte for RAW, så det er vel nesten et "must" for alle som fotografere digitalt. Nebu: som eg tenkte, det er jo en veldig kjekk funksjon til tider. Lenke til kommentar
Nebu Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Photoshop CS har støtte for RAW, så det er vel nesten et "must" for allesom fotografere digitalt. Jeg ser poenget, men jeg vegrer meg fremdeles å installere et megastort program bare for å få støtte til råformat. Mitt utgangspunkt er at jeg har Photoshop Elements 2.0 som jeg oppfatter som Photoshop pakket inn for behandling av digitalfoto, mens standard Photoshop omhandler digital grafikk generelt. Siden jeg prøver å gjøre minst mulig manipulering uansett, klarer jeg meg fint med Nikon Editor for en og annen kontrastjustering. Noe mer er jeg uansett ikke interessert i. Poenget mitt er vel at det kommer an på de behov som i høyeste grad er individuelle og unike for alle og enhver. Lenke til kommentar
olsok29 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Til kae: Får du importert raw filer i Photoshop? eller går du veien om TIF eller noe? Hentet fra Adobe user forums: ******************************** Nikon D70 bczinski - 01:32pm Mar 27, 2004 Pacific Has anyone heard anything about ACR supporting the Nikon D70 compressed nef format? IF so any time table yet. I have installed the latest update from adobe. -------------------------------------------------------------------------------- Brett Rowett - 09:46pm Mar 27, 2004 Pacific (#1 of 1) www.outbackphoto.com mentions that they are now testing ACR 2.2 beta with D70 support included. ********************************* Dvs ny rawfil som også omhandler D70, legges snart ut på Adobes sider. Jeg er meget godt fornøyd med D70. Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå