tokr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har sett ymse hovedkort i salg som kan kjoere to Skjermer og to tastatur osv samtidig... to totalt separate operativsystemer ogsaa... er det noen som har noen erfaring med dette... veldig aktuelt for meg og dama... men vet ikke hvor bra det funker? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har du sett hovedkort med mulighet for å kjøre to parallelle CPUer og to parallelle OS? Det har jeg aldri hørt om. Har du linker til det? -KJ Lenke til kommentar
zaico Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Vil tippe det i såfall vil være langt billigere å bygge en duron maskin til dama, av typen "under 3000,- maskin" Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hvor har du sett dette i salg? Det ble vist en slik løsning på CeBIT, men jeg kan ikke huske å ha sett det før. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Det er en butikk her nede (Melbourne) som reklamererer med det! ... skal skjekke litt naermere hva det heter. Problemet er ikke pris.. det er snarere at det tar mindre plass... lite rom vi bruker til kontor. Endret 23. mars 2004 av tokr Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hei. Dette er egentlig "gammelt nytt".. I 1998 en gang lanserte ett firma (husker desverre ikke navn på hverken firma eller produkt) ett "pc on a card"-kort som man satte inn i ett ledig PCI-spor. Dette kortet inneholdt en Pentium 166MMX, minnespor for EDO-minne, en ATI Rage videobrikke med 4MB Vram, samt en enkel (NE2000 tror jeg det var) nettverkskontroller. La inn div. programvare på datamaskinen, og så var det bare å plugge en skjerm + mus, tastatur og nettverkskabel i kortet, så hadde man 2 pc'er i ett. Den løsningen presentert på CeBit virker å bruke en slags multiplexer-løsning basert på "timeshare" prinsippet. Dette burde også virke bra til enkle oppgaver / lett cs-spilling. Jeg vil nok tro at det er billigere å bygge en billig AMD Duron pc enn å kjøpe en slik løsning. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Det er Jetway som lager disse motherboardene... ikke den barebone løsningen fra MiniQ... dette er separate motherboard i full ATX størrelse... som koster om lag 200 dollar her nede (1000kr) ... sett de et par uker nå... men aldri hørt noen brukertester. trykk på denne linken for og komme til webshoppen jeg snakket om... desverre kan det ikke linkes direkte til siden produktet står på av en eller annen grunn... 848PTWIN er iallfall produktbeskrivelsen... så da kan du jo taste det inn på siden under search.. så finner du det... virker litt kult syntes nå jeg.... Problemet er som sakt ikke pris... hun har allerede en gammel PC hun er fornøyd med.. (P1-200 ) men vi prøver og få til litt bedre plass her. ps southpark season 8 er ute! ...vet ikke hvorfor jeg nevner det her! Endret 23. mars 2004 av tokr Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Her er kortet du tenker på. Dette kjører en CPU og ett system, men lar to brukere bruke systemet samtidig. Du kan ikke legge inn to ulike OS eller kjøre parallelle oppgaver som krever mye CPU. -KJ Lenke til kommentar
gundik Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hvis problemet ikke er pris så er vel svaret laptop... or am I missing something? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hvis problemet ikke er pris så er vel svaret laptop... or am I missing something? Eller kansje et par shuttle maskiner som stabbles oppå hverandre? Lenke til kommentar
tokr Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 selv om problemet ikke er pris... er ikke pris akkurat irrellevant... blir liksom for dumt og kjoepe laptop naar den aldri kommer til og bli flyttet fra desken... shuttle er jo liten og nett den... men det blir uansett dobbelt saa mye kabelstyr... men det er vel noe og tenke paa... Spesielt hvis man ikke kan kjoere to separate systemer paa det hovedkortet jeg snakker om er det ikke saa veldig kult lenger... hadde liksom sett for meg at jeg kunne gi dama maks 15% av prosessorkraften eller saa... uansett mere enn hun har naa dette funker vel heller ikke saa veldig bra naar jeg divX komprimerer som vaerst regner jeg med... hvis man ikke kan skille systemene i.h.t ressursforbruk mener jeg. (sorry for daarlig grammatikk/struktur... sliten.) Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 . shuttle er jo liten og nett den... men det blir uansett dobbelt saa mye kabelstyr... men det er vel noe og tenke paa... Spesielt hvis man ikke kan kjoere to separate systemer paa det hovedkortet jeg snakker om er det ikke saa veldig kult lenger... hadde liksom sett for meg at jeg kunne gi dama maks 15% av prosessorkraften eller saa... uansett mere enn hun har naa dette funker vel heller ikke saa veldig bra naar jeg divX komprimerer som vaerst regner jeg med... hvis man ikke kan skille systemene i.h.t ressursforbruk mener jeg. Skjønner ikke at det blir så mye mer kabler med to shuttle-maskiner enn en maskin som kjører to brukere. Du må jo allikevel ha to skjermer, to tastatur og mus og tilhørende kabler. Eneste er jo at det blir en ekstra strømkabel (til den andre shuttle-pc'en) og en nettverkskabel mellom de to (forutsatt at du kjører nettverk..). Hvor liten plass har du egentlig? Hvis jeg var deg tror jeg uansett jeg ville gått for to maskiner når du skal drive med heftige oppgaver som krever mye prosessorkraft. En liten og billig til dama, og en litt heftigere til deg. magnus Lenke til kommentar
tokr Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 joda dere har selvfølgelig rett alle sammen... det er bare det at det ser så veldig kult ut... jeg liker når folk kommer på besøk og ikke skjønner hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå