Mira Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Driver å validerer siden min for html 4.01 Er nede i bare en feil, og det er background="" inne i en TD. Tenkte da at jeg putter dette inn i silarket mitt, hvilket ble gjort slik: td.bg { background-image: url(images/index_7.gif); } og i tabellen: <TD ROWSPAN=9 class="bg" align="center" valign="top"> allikevell kommer ikke bildet/bakgrunnen opp, noen som aner hvorfor? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Det ser jo uforskammet korrekt ut... Men det skal kanskje være " og " CSS-en? Altså backgrond-image: url("images/whatever.gif"); Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Hvis du gjør som meg og putter stilarkene i en egen subfolder så vet jeg problemet (hint: ../) Gjør den samme feilen hver bidige gang, og glemmer løsningen - husker bare at dette er en feil jeg gjør hver gang det skal forresten ikke være "" i CSS'n nei Endret 23. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Ingen som kan se hva som er feil her? er så kjipt å være èn feil unna en korrekt validert side.... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 det skal forresten ikke være "" i CSS'n nei ...så med andre ord er hele css fila mi feil? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 prøvd å bruke id="" i stede for class=""? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) det skal forresten ikke være "" i CSS'n nei http://www.w3.org/TR/2004/CR-CSS21-2004022...ackground-image Quotes er forøvrig valgfritt i følge http://www.w3.org/TR/2004/CR-CSS21-2004022...l#value-def-uri, men det blir likevel feil å si at det er galt. Endret 23. mars 2004 av satyrium Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) formulerte meg litt teit der ja... Hva var problemet egentlig? At siden ikke validerer med CSS'en din, eller at den validerer men, at bildet ikke vises? Hvis bildet ikke vises med den CSS koden der så sier jeg 99% sikkert at det er noe i veien med URLen din. Post URLen til både stilarket og bildet for oss da Endret 23. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Hvis bildet ikke vises med den CSS koden der så sier jeg 99% sikkert at det er noe i veien med URLen din. Post URLen til både stilarket og bildet for oss da indeed Men da vil jeg ikke ha noe kritikk på design;) stilark index På indexen ser dere meny-tabellen, der skulle det vært et bilde som dere sikert ser... men det er ikke der Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Jeg så den jeg, med en gang jeg åpnet stilarket - skulle ha sett den i den første posten din Du må ha mellomrom mellom td og .bg edit; sånn rent bortsett fra det så finner jeg ikke noe bilde på http://home.no.net/jkng/images/index_7.gif som er URLen du linker til i stilarket edit igjeb; vi har da sett, digget og hatet designet mange ganger før Endret 23. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) td .bg { background-image: ulr(images/index_7.gif) } slik? Joda, den er der den, sjekka det akkurat, og før når jeg brukte background="" så funka det jo... Så det er nok css det er no galt med ja... Endret 23. mars 2004 av Mira Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 td .bg {background-image: ulr(images/index_7.gif) } slik? Joda, den er der den, sjekka det akkurat, og før når jeg brukte background="" så funka det jo... Så det er nok css det er no galt med ja... Nuvel.. Det er ikke nødvendig å ha mellomrom mellom td og .bg, var ikke klar over at det var et alternativ engang Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Joda, den er der den, sjekka det akkurat, og før når jeg brukte background="" så funka det jo... Rart at jeg får start sin 404 side med den URLen da Endret 23. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Joda, den er der den, sjekka det akkurat, og før når jeg brukte background="" så funka det jo... Rart at jeg får start sin 404 side med den URLen da samme feilen får jeg, men jeg sjekka den er der.... http://home.no.net/jkng/images Men kan du bekrefte at css koden over er riktig? Endret 23. mars 2004 av Mira Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Nuvel.. Det er ikke nødvendig å ha mellomrom mellom td og .bg, var ikke klar over at det var et alternativ engang Var ikke klar over det jeg heller Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) ja den er riktig, og du har feilstavet URLen. Bildet heter 07 og ikke bare 7 Som sagt - 99% sikker på at det er URL feil edit; skal kanskje ikke være helt bastant på det mellomrommet - dere får prøve dere fram Endret 23. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 background-color:; background-image:; osv osv osv kan fint slenges sammen i background:; en litt annen ting kan være å sjekke om bildet ble lastet opp binært... Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 og samlekode for background finner du her Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) td.bg { background-image: url(images/index_07.gif); /*<-<-<-<-<-*/ } <TD ROWSPAN=9 class="bg" align="center" valign="top"> Endret 23. mars 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Og der funka det faktisk:) Det hjalp først ikke å bytte url til 07.gif, men NÅR JEG TOK VEKK MELLOMROMMMET! hehe Takk til dere som hjalp til! Spesielt til enden Til slutt vil jeg takke foreldrene mine for en flott oppvekst Endret 23. mars 2004 av Mira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå