Gå til innhold

Ett program som lukker ett annet program

Anbefalte innlegg

Jeg trenger det altså for å skru av nedlasting (med OperaDC) når jeg er på skolen.

Jeg har funnet ett program som kan starte ett annet program på ett visst klokkeslett, og da har jeg tenkt å få startet dette programmet til å lukke oDC.

Eks: Jeg er på skolen, og klokka 14.00 skal nedlastning sluttes av (ikke spør hvorfor). Så kvelden før har jeg skrudd på et program som starter dette programmet jeg trenger til å lukke OperaDC, på dette tidspunktet, og oDC slutter av.

I windows taskmanager kalles den oDC.exe (viss det har av betydning for dere), og det jeg kanskje trenger er noe som bare closer/lukker/killer etc denne.

Resten fikser det andre programmet mitt. =D

Det ville jo vært enklere viss det gikk ann å lukke ett program på en viss tid, men ellers er jo denne idèen god nok...

Takk for alle svar...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk denne linken, som var det første jeg kom på i farten. Lag en liten BAT fil som kjører TLIST til en fil, søker opp id'en til den tasken du vil avslutte og gjør deretter en KILL (tasknummer). BAT filen kan du starte f.eks. fra Scheduler. (Litt avhengig av OS)

Lenke til kommentar

takk for svar. men jeg får det ikke til.

jeg klarer å lage en bat fil, men det der med tlist og PID fatter ikke.

jeg har lastet ned de programmene, med feks kill.exe.

går det ikke ann å mekke en bat fil som killer odc.exe når jeg kjører denne bat filen?

Noen som kan commandoer til sånnt?

(Eller commandoer til det han foreslo med tlist etc.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...