Ole O Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Er det noen som har testet ut den nye versjonen av Zonealarm Pro? Jeg har prøvd den en dag, men synes den er veldig uoversiktlig. Det er mye å sette seg inn i sammenlignet med freeware versjonen(2.6.362) av zonealarm. (ikke Pro) Er det noen andre som har innstalert Z Pro ver.3 ? Lenke til kommentar
madura Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Ja , jeg har nettopp testet den, og fjernet den ganske raskt. Har vært veldig fornøyd med Z A , men den der var noe dritt! Lagde problemer og krasj i outlook ekspress, og skal absolutt på nettet hver gang du starter opp. Ligner på Norton security, som jeg også fjernet. Jeg har gått tilbake til den gamle zone alarm igjen Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg kom til samme konklusjonen. Det er sikkert bare snakk om å sette de rette innstillingene på ver.3 , men jeg har valgt å bruke den gamle ver 2.6 Den er enkel og grei, og lager aldri noe krøll! Lenke til kommentar
madura Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg hadde dette oppe i en stor diskusjon om zone alarm på "grasko".. Og der ble det anbefalt foreks "Agnitum Outpost Firewall" .. ja du kan jo ta en kikk selv, siden det er mange innlegg der: http://www.graskoweb.net/forum/read.php?f=...f=1&i=337&t=337 Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 29. mars 2002 Del Skrevet 29. mars 2002 hva er vitsen med en brannmur da? folk klarer jo å komme igjennom den allikevel Lenke til kommentar
madura Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Det blir vel en litt for lettvint konklusjon vel. Det er klart at det alltids er en eller annen kløktig hacker som kommer inn nesten hvor han vil. Men brannmurer blokkerer vel de fleste forsøk fra de som generelt ser etter sårbare innganger vil jeg tro? ..Det blir vel mye av det samme forholdet som å sikre seg mot innbrudds-tyveri med alarmer osv. Det vil få mange til å gå videre til et annet sted i stedet ..men proffer klarer ofte å komme inn der de vil uansett. Og en annen ting (som vel gjelder i begge tilfeller) er vel at det vanligvis skal noe litt spesielt til for at de proffene skal bry seg. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 eg tror eg har store problemer! en fyr sier han skal bryte seg inn i pc'en min og ødelegge den. eg vet han kan klare det, for han gjorde det mot noen andre eg kjenner. men eg kan ikke skjønne hvorfor han gjør dette Lenke til kommentar
madura Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 -- Er usikker på om det du skriver her er seriøst. Men hvis det ER det så foreslår jeg at du forklarer litt nærmere og spesifisert hva som skjer. Det er sikkert noen her som kan hjelpe deg ..samt at det kan være til nytte også for andre om du skriver om det. Kanskje anmeldelse også kunne være noe..? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 hva er vitsen med en brannmur da? folk klarer jo å komme igjennom den allikevel ----------------------------------------------------- Hm, den dær holder ikkje vann... Hva er så vitsen med lås på bilen din. Folk klarer jo å stjele bilen allikevel, Hvis de vil. Det samme gjelder for en brannmur. Det gjør jobben vanskeligere og de fleste gidd ikkje bryet. Men som med biltyver finnes det sekkert en pro som kan komme seg gjennom låser/brannmurer... Man er aldri helt 100% sikker, men man kan prøve å gjøre det så sikkert som mulig, slik at de fleste blir avskrekket fra å prøve(legge til en alarm på bilen etc..) ------------ Sikkerhet er en dyd, Noen har hode for det, andre bare klør seg i hodet. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Quote: On 2002-03-30 16:48, madura skrev:--Er usikker på om det du skriver her er seriøst.Men hvis det ER det så foreslår jeg at du forklarer litt nærmere og spesifisert hva som skjer. Det er sikkert noen her som kan hjelpe deg ..samt at det kan være til nytte også for andre om du skriver om det. Kanskje anmeldelse også kunne være noe..? ja eg er seriøs! han er medlem i en gruppe som heter CURhackz...mer vet eg ikke Lenke til kommentar
Network Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Quote: On 2002-04-01 13:02, Dizk skrev: Quote: On 2002-03-30 16:48, madura skrev: -- Er usikker på om det du skriver her er seriøst. Men hvis det ER det så foreslår jeg at du forklarer litt nærmere og spesifisert hva som skjer. Det er sikkert noen her som kan hjelpe deg ..samt at det kan være til nytte også for andre om du skriver om det. Kanskje anmeldelse også kunne være noe..? ja eg er seriøs! han er medlem i en gruppe som heter CURhackz...mer vet eg ikke Først, hello Madura - her også. Ikke at jeg skal være helt sikker, men jeg tror jeg har hørt om CURhackz - dette er en gjeng med sytepaver som liker å rope høyt. Be om referanser gutt, de er amatører. Det er ingen real hacker som gidder å bry seg om en pc ( privat ). Når det gjelder firewall, setter du den opp riktig skal mye la seg gjøre at noen gidder å ta en privat pc. Som Madura nevnte, prøv Outpost sin firewall. Den er det ikke så mange som bruker enda - jeg er faktisk imponert over denne. Gjorde en test med standard oppsett i Zone Alarmm Pro 3.0 og Outpost. Når vi scannet en pc med ZA fant vi to porter port 25 og 110, når vi scannet mot Outpost fant vi ingen ting. Scanner vi brukte var Superscan 3.0, vi sendte 800 ping, og 2000 connections forsøk og scannet porter fra 1 til 99999. Derfor bruker jeg Outpost i dag, men har ikke glemt ZoneAlarm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå