Gå til innhold

IDE feilkobling?

Anbefalte innlegg

Har 2 harddisker, en WD 120 som er primary master og en Caviar 20 på primary slave. Plextor DVD-Spiller/CD-brenner i en på secondary master.

I dag kjøpte jeg denne BenQ dvd brenneren og koblet den til på secondary slave. Xp fant den men ikke nero. Brant en haug stasj på en 4,7 plate og da jeg var ferdig ville jeg teste den i dvd spilleren altså den gamle. Når jeg klikker på ikonet for spilleren i utforsker så fryser alt sammen og jeg må få ut cd'en før jeg kan starte explorer på nytt. Satte den i dvd brenneren og det funker fint NOEN ganger. Prøvde å se film på dvd brenneren men det hakket jo skikkelig. Så har jeg prøvd å koble WD hd'en som primary master og plextor dvd spilleren som primary slave. Caviar'n som secondary master og BenQ'n som secondary slave. Det fryser fremdeles. Nå hakker til og med dvd filmen med plextor'n og når jeg sier hakking så mener jeg totalt uakseptabelt. kanskje fem-ti sekunder mellom bildene.

Vil nevne at da jeg var på TG for et par år siden og skulle brenne med plextor'n så hoppet bufferen som liksom skal ligge nær opptil 100 fra 30-90. Derfor kjøpte jeg en asus 52x der og den virka bra. Plextor'n var fremdeles kobla i. Da jeg kom hjem og skulle prøve ut begge spillerne fikk jeg samme problemet som jeg har nå. Begge fryste. Så jeg kobla asus'en ut igjen og brukte kun plextor. Nå har jeg bytta den ut og erstattet den med BenQ'n men allikevel fryser det!

Kan noen hjelpe? Håper jeg ikke skrev no dumt nå.... :)

Endret av VSolidV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...