jonnor Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Topic sier vel det meste, hva skjer med en harddisk som blir for varm? Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg hadde tenkt til å støydempe hd'en min og vil gjøre det så enkelt som mulig... Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Lurer litt på hva du legger i begrepet "for varm"...? timtowtdi Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg gjorde det som eksperiment en gang. Pakket en 2.6GB seagate godt inn i gummitape. Dette var en hardisk som hadde overlevd nesten 8 års bruk. Det funket i noen dager så begynte det smålig å komme klikkelyder og plutselig døde maskinen. Mest sannsynlig var det hd kontrolleren som tok turen. Men det var nok til at hovedkort og en annen uskyldig hardisk røk til i samme slengen. Støyen ble redusert, men for en pris også. Ikke pakk inn hardisken, for en skal bli kvitt varmen fra den også. Jeg anbefaler å utstyre kontrolleren med kjøleribber. Skumle saker det der med varme og masse verdifulle filer på hd'en. Lenke til kommentar
noxi Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 gjør som meg har std intel pentium4 cpu vifte. har 2x Western digital bråke bøtter.. og kjører åpent kabinett.. lite varme og 'lite' støy Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Lurer litt på hva du legger i begrepet "for varm"...? timtowtdi Så varm at det skjer ting som ikke burde skje. (tap av data, kapputt harddisk og sånt) Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har pakket in haddisken. Har tatt en kjøleribbe fra en P4 boxed og "limt" den fast i topplokket på harddisken. Så bare pakker du den inn og passer på at kjøleribba får fri luft. Det må jeg selv si at det funker utrolig bra.. Har ikke hatt noen problemer med dette og har gjort det med to WD 80 GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå