Aetius Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har en halvveis fungerende laptop som jeg kunne tenke meg å plukke fra hverandre og bruke som basis for et barebone system, men det er et par ting jeg lurer på: 1) Vil jeg kunne bruke en "vanlig" PSU, eller må jeg bruke den som er innebygd i laptopen? 2) Laptopen bruker heldigvis vanlig socket 370 (FC-PGA), men jeg kunne kanskje tenke meg å få fatt i en gammel P3 CPU som er litt heftigere. Noen som vet hva de høyest klokkede P3ene gikk på? 3) BIOS tyder på standard IDE-opsett med primary og secondary channel, med master og slave på hver, men hvor får jeg fatt i rett type kabel? Jeg har en adapter som lar meg bruke laptop-HD på vanlig IDE kabel, men finnes det en adapter som er omvendt? 4) Noen som har vært borti noen lignende, og vet hva slags problemer jeg kan komme til å støte borti? Fordelen er jo at hvis jeg gjør dette riktig, vil batteriet fra laptopen kanskje kunne funke som en slags UPS. :-) Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei! Ang. Idé kabel, så ble det laget endel 2,5" - 3,5" overganger til amiga 1200 og 600. Datakompaniet.no har kanskje noen sånne liggende, ellers tror jeg har en liggende på loftet - så event. send meg en pm :-) I riktig gamle dager lagde jeg en sånn en med litt tolmodighet, loddebolt og et printkort :-) Kjartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå