Gå til innhold

Stillegående harddisker


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen raske og stillegående IDE disker? Har nå er 120gb Hitachi Dekstar, men syns den bråker litt. Hadde IBM Dekstar en gang i tiden, men synes å huske den var ganske stille, så trodde de skulle følge de samme fotsporene... eller er det kanskje kabinettet mitt som er dårlig isolert? Har et Chieftec Dragon midi-tower... Dessuten syns jeg den orginale viften til P4 båker! :angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate 120 gb P-ATA versjonen hører man ingenting til, mens S-ATA versjonen skal visst nokk bråke mer har jeg hørt rykter om.. Ellers så er Samsung kommet for å bli

De Maxtor diskene jeg har, 30/40/60 gb hører jeg heller ingenting til.. 60 gb disken klarte jeg å kortslutte for en tid siden

Lenke til kommentar
Samsung og hitatci er ikke så holdbare disker.. kjøp maxtor den har et lavt støynivå..

Hvilket grunnlag har du for å si det?

Uansett, jeg har aldri hatt en mer bråkete disk enn maxtor, får hele kabinettet mitt til å gi fra seg en slitsom lyd.

Jeg vill ha anbefalt seagate som noen andre også har gjort, det er en veldig holdbar disk, og ganske stille. Samsung er enda stillere, men jeg er ikke så sikker på ytelse...

 

mvh

Lenke til kommentar
En ting jeg egentlig har lurt på ang. ytelse. I hvilke programmer/situasjoner er det egentlig man får noe igjen for en raskere harddisk?

Du vet at det er fint lite du merker om en disk er litt raskere enn en annen. Om du må vente på at et program starter etter 1,5 sekunder, kontra 1,2 sekunder - så vil det ikke være merkbart engang. Mennesker er ikke så fininnstilte som mange her liker å tro.

Lenke til kommentar

leste en test før jeg selv gikk i innkjøp av nye disker.

 

 

det var tre disker med_

- hiatch... (eller hva det heter)

- samsung

- segate

 

 

konk_

 

av de diskene som kunne kalles rolige,

var segate roligst, men samsung (spinpoint eller hva det er) yter en god del bedre

 

selv vurderte jeg det til at segate ikke var "rolig" nok til å kompansere for ytelsen

 

selv valgte jeg derfor to stk. samsung diker sammen med 2stk slike_

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM2HC1

 

 

det er EKstremt deilig i forhold til mine gamle IBM disker.

 

 

fant ikke testen sist jeg søkte, gidder ikke å prøve meg nå engang, men

den var altså en gang å finne på nett

 

edit_

Add

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Samsung og hitatci er ikke så holdbare disker.. kjøp maxtor den har et lavt støynivå..

Det er det drøyeste jeg har hørt her på forumet på en stund.

Du burde kanskje med all respekt finne deg en hobby, når du ikke har annet å gjøre på enn å svare på tråder du ikke har helt peiling på.

 

Jeg sier ikke at du ikke kan ha vært borti en stille Maxtor disk. Men GENERELT SETT har Maxtor vist seg å bråke en god del mer enn andre. Riktignok yter de ofte tilsvarende bedre, men det var ikke diskusjonen her.

 

Seagate, Samsung og den siste serien til Hitachi har alle blitt testet til å være stille.... Det finnes selvfølgelig unntak, men da kan det være en idé å spørre folk her på forumet om noen har erfaring med den bestemte disken man bestemmer seg for... Eventuelt lese "Erfaringer" i prisguiden.

Lenke til kommentar

Ok, siden jeg har, og har hatt en del disker så vil jeg rangere dem slik;

 

Seagate og Samsung - stille som i sivet

IBM - rimelig stille

WD Raptor - rimelig stille

Maxtor DX740 - litt mer bråk, men langt fra bråkete.....

 

WD "normal utgave" og Hitachi har jeg aldri hatt.........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...