Gå til innhold

"No array is defined" i RAID-BIOS

Anbefalte innlegg

Jeg drev å kopierte en film fra disk G: (som står alene på en RAID-kanal) til I: (som er en annen partisjon på samme harddisk). Plutselig begynner Winamp å loope samme lyd om igjen, og alt fryser. Jeg skulle akkurat til å trykke på reset-knappen da det løsnet i et sekund, men så frøs det igjen. Det eneste jeg kunne gjøre var å bruke reset, og det gjorde jeg.

Da jeg så starte opp igjen kom den til RAID-BIOS og den scannet etter enheter på kanalene. Den fant harddisken, men nå stod det plutselig "No array is defined. Press F2 to enter setup. Press ESC to continue booting". Jeg satt handlingslammet, så før jeg rakk å gjøre noe fortsatt den med bootingen. Av erfaring valgte jeg å gå inn i Windows for å sjekke om det faktisk var helt ødelagt (har hatt trasige erfaringer med å ikke gjøre det tidligere :p). Til min store overraskelse da jeg gikk inn på My Computer kunne jeg skue både G: og I:, begge tilsynelatende helt i orden. Jeg testet også et par filer på hver av de, og det ser ut til å fungere helt fint.

Det jeg nå lurer på er om jeg kan fortsette å ha det slik som det er (ved neste boot finner jeg ut om den fortsatt finner ut om den sier "No array is defined"), for i teorien skulle det jo ikke fungert lenger. Jeg har nødig lyst å lage ny array, ettersom slik jeg har forstått det vil jeg da ikke kunne bruke den uten å formattere, og jeg har ingen steder å legge alt midlertidig (det er snakk om en 160 GB harddisk).

Noen kloke hoder som har noe å si på denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...