Clintern68 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei Brødre ! Har et Abit IC7-G og Twinmos 512 2700 CL2 Det jeg lurer på er hvordan klokker jeg ram'en? Har klokket masse på Skjermkort og CPU, men hvordan tar jeg knekken på ram'en hva heter innstillingene?? Mvh Clint Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Om du kjører synkront ram med fsb så overklokkes denne etter hvert som du øker fsb. Pc 2700 har en spesifikasjon på 333Mhz (166Fsb) så om du greier å komme opp til 400mhz (200fsb) så har du overklokket bra. Det du kan gjøre er å slakke litt på timings (fra 2.5-3-3-7 til 3-5-5-9 for eksempel), og skru opp volt styrken på rammen til 2.8 eller 2.9. Ved 2.9 ryker garantien på di fleste brikker men det er vell ikke så fryktelig farlig med en 2700 brikke eller? Påss på at pci og agp er låst. Er litt usikker om du kan gjøre dette på ditt hk, spør eventuelt noen andre. Øk selvfølgelig Fsb gradvis, steg for steg helt til systemet låser seg eller blir ustabilt, da har du nådd maks,gå ned noen få fsb, da kan du begynne å stille ned timingsene på rammet til du når maks der og. Endret 22. mars 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Clintern68 Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Om du kjører synkront ram med fsb så overklokkes denne etter hvert som du øker fsb. Pc 2700 har en spesifikasjon på 333Mhz (166Fsb) så om du greier å komme opp til 400mhz (200fsb) så har du overklokket bra. Det du kan gjøre er å slakke litt på timings (fra 2.5-3-3-7 til 3-5-5-9 for eksempel), og skru opp volt styrken på rammen til 2.8 eller 2.9. Ved 2.9 ryker garantien på di fleste brikker men det er vell ikke så fryktelig farlig med en 2700 brikke eller? Påss på at pci og agp er låst. Er litt usikker om du kan gjøre dette på ditt hk, spør eventuelt noen andre. Takker for svar, Dette skal jeg prøve, igjen takk Mvh Clint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå