Gå til innhold

Prime 95...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så altså.. jeg skal sitte et helt døgn uten å bruke pcen?

Jupp.. Life is a bitch.. 

Det finnes en enklere metode: Test kun i 5 minutter på hver hastighet, og når du oppdager den første ustabiliteten så klokker du ned igjen et par små hakk. Da _bør_ det være stabilt i 24 timer selv om du ikke tester det.

Poenget er at PC'n skal være 100% stabil uansett hvor lenge du kjører testen, men folk kan jo ikke teste i det uendelige, så man må nesten bare si seg fornøyd en gang. (f.eks etter 5 minutter, 1 time eller 1 døgn.)

Testingen gjør man for å unngå kræsj ved en senere anledning, f.eks i spill. Siden Prime95 er en av de hardeste testene du kan kjøre på CPU'en så er denne egnet til testingen. Hvis ting er stabilt i Prime95 så kan du anta at det er stabilt i alle andre tester og programmer også uansett hvor mye du kjører disse programmene.

Lenke til kommentar
12 til 24 timer bør den klare. Kommer du så langt er det tvilsomt om den vil kræsje i det heletatt.

Hmm, min kræsja etter 16 timer.

Satte den på om kvelden, sjekka den klokka 07:20(ca), og klokka 16.00.

Den hadde klikka klokka 14.15-14.20, så utsagnet ditt stemmer ikke helt.

Ikke for å være ekkel, men fikk så lyst til å motbevise den.

Lenke til kommentar
altså nå har jeg klokka cpu til 3.5 og klarte å kjøre den i 20 min uten problemer.. ingen feilmeldinger eller advarsler.. er det bra eller?

Japp, det er bra. Men du vet fortsatt ikke om den kunne kræsjet etter 21 minutter eller mer. For å slippe å teste så lenge og likevel være ganske sikker så vil jeg foreslå å sette ned hastigheten et lite hakk. F.eks til 3,45GHz. Dette vil nok sikre deg at den er helt stabil i lang tid selv om du ikke har testet det.

Lenke til kommentar
jeg prøvde no annet akkurat.. satt klokka den til 3.65. ble litt varm men den klarte 30 minutter.. da stoppa jeg den.. gadd ikke sitte å vente.. ingen feil

Grattis! Da har du kanskje ennå mer å gå på :yes: Klokk til den blir ustabil i Prime95 (5-20 min), så klokker du ned 50-100MHz og kaller det dønn stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...