Zer0z Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Går det an å lage en 2-pins motstand te ei 2-pins vifte som irritere livet av meg takk på forhånd Lenke til kommentar
Headmasta Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ingen vits i å lage det. Kobl bare inn en moststand i serie. Evt et potmeter så du kan juster hastigheten selv. Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 jaha ? potmeter? hva er det? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 jaha ? potmeter? hva er det? Et potmeter (potensiometer) er enkelt sagt en regulerbar motstand. En vanlig (fast) motstand har bare to "pinner" som du må seriekoble med en av lederne til vifta, fortrinnsvis den røde. Om det er snakk om en vanlig 12v kabinettvifte (som et eksempel), vil en motstand på 40-70 ohm / 1/2watt i de fleste tilfelle være passende. Klipp over ledningen, og lodd motstanden fast. Dermed bør problemet være løst! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Går det an å lage en 2-pins motstand te ei 2-pins vifte som irritere livet av meg takk på forhånd Jeg å må nesten få bort støyen jeg har en 120mm bak (som bråker veldig!) to 80mm foran, og en boxed, men dem to foran er ikke noe problem, men den bak.... Jeg må finne en måte å koble motstand på vifta bak, noen som kan hjelpe, med bilde osv.? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hva med å koble den i strømkontaktene fra psu og lage 7volt eller 5 volt? Da slipper du motstander og slikt.. Jeg fant ikke guiden her på ok.no som forklarer dette, men vet det er masse tråder her som beskriver det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå