fatsheep Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Som sakt. System Idle Processes under windows task manager kjører på 100% og alt går drit treigt. De minste spill hakker. Det skjedde etter at jeg var på lan og jeg satt inn 512 ekstra ram som jeg lånte. Så tok vi ut rammen igjen og da har jeg bare 256. Det var da at System Idle Processes begynte å kjøre på 100%. Jeg har sjekka for virus og sånne ting. Noen som har noen ideer om hva det kan være? Endret 22. mars 2004 av fatsheep Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Som sakt. System Idle Processes under windows task manager kjører på 100% og alt går drit treigt. De minste spill hakker. Det skjedde etter at jeg var på lan og jeg satt inn 512 ekstra ram som jeg lånte. Så tok vi ut rammen igjen og da har jeg bare 256. Det var da at System Idle Processes begynte å kjøre på 100%. Jeg har sjekka for virus og sånne ting. Noen som har noen ideer om hva det kan være? Hmm.. Høres skummelt ut. Tror du bør kjøre folding @ home el.l., så den ekle system idle prosessen ikke får gaflet i seg all ledig cpu-tid lenger. Endret 22. mars 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Du er vel ikke seriøs nå ? System idle @ 100% = maskinen gjør ikke en dritt Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Sorry altså, men jeg må bare si HAHAHA! Når sytem idle er på 100%, betyr det at det brukes 0% av prosessoren. Altså 100% som ikke er i bruk. Ang. tregheten, hva ligger de forskjellige temperaturene på? På tide å reinstallere OS? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Tror du bør kjøre folding @ home el.l., OT: Hva er folding@home? noe lignende Seti@Home? Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Du er vel ikke seriøs nå ?System idle @ 100% = maskinen gjør ikke en dritt jo jeg er dønn seriøs. Den er det eneste som er på 100%. Det er gått tegn altså. Hvorfor går alt så JÆVLA treigt da? Og ja os er rimelig nytt Endret 22. mars 2004 av fatsheep Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) jo jeg er dønn seriøs. Den er det eneste som er på 100%. Det er gått tegn altså. Hvorfor går alt så JÆVLA treigt da? Og ja os er rimelig nytt Hva med temperaturene?? Endret 22. mars 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Max er 99. ok. 99 da. dere skønner poenget. det går bånn sakte enda det tydeligvis ikke er en dritt som jobber på cpu? Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 jo jeg er dønn seriøs. Den er det eneste som er på 100%. Det er gått tegn altså. Hvorfor går alt så JÆVLA treigt da? Og ja os er rimelig nytt Hva med temperaturene?? Det veit jeg ikke. Dette gjelder en kompiss sin data og han har ikke et sånt program, men alt virka før det lanet. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det veit jeg ikke. Dette gjelder en kompiss sin data og han har ikke et sånt program, men alt virka før det lanet. Ok, åpne dekselet og sjekk om kjøleribben har falt av eller vifta har stoppet da. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Er du sikker på at minnet du lånte er ok ? Last ned og sjekk alt minnet ditt. NB ! La programmet kjøre over tid, ca halvtime / time EDIT : Det kan og være en god ide å høre på de som sier at du skal sjekke viftene dine, varm maskin = treig maskin ! Endret 22. mars 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Tror du bør kjøre folding @ home el.l., OT: Hva er folding@home? noe lignende Seti@Home? Jupps. Simulering av protein-folding elns. Litt 'closer to home' enn seti, selv om jeg ikke vet i hvor stor grad resultatene kan brukes til noe atm.. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Det veit jeg ikke. Dette gjelder en kompiss sin data og han har ikke et sånt program, men alt virka før det lanet. Ok, åpne dekselet og sjekk om kjøleribben har falt av eller vifta har stoppet da. Nei, den har ikke stoppa og den har heller ikke falt av. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Format C: funker alltid like bra. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Er du sikker på at minnet du lånte er ok ? Last ned og sjekk alt minnet ditt. NB ! La programmet kjøre over tid, ca halvtime / time EDIT : Det kan og være en god ide å høre på de som sier at du skal sjekke viftene dine, varm maskin = treig maskin ! Minne han lånte var ok for dataen virka helt fint. Det var da vi tok det ut at dataen begynte å bli treig. NEi. dataen har virka helt fint både før og under ny ram det er tydeligvis kjører å treiger ned. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) For gudsskyld skift problemstilling\emnefelt før jeg tisser på meg i buksa. Endret 22. mars 2004 av Cain_85 Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 God kvelden. Trøbbel etter LAN ja. Kan være greit å sjekke om det er noen nettverkinstillinger som holder deg igjen. Dvs at maskinen din leter etter nettverk den ikke finner. Disable nettverkkort og/eller sette opp nettverk på nytt. Kan være verdt et forsøk. Lykke til Mvh jarnt Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Hives til en mer generell kategori Lenke til kommentar
notarget Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja, formatering gjør nok det bedre stabilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå