Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Databutikken.com


Anbefalte innlegg

Her kommer en ganske tragisk historie.

 

Rundt juletider bestilte jeg en Microsoft intellieye optical fra databutikken. Som noen av dere kanskje vet finnes det flere typer av denne musa. Forskjellen ligger hovedsaklig i at den nyeeste har en refresh rate på 6000Hz, mens den gamle lå på 3000Hz. Dette er jo veldig viktig når man spiller fps spill, for med den gamle er det umulig å gjøre raske bevegelser.

 

Jeg sendte de derfor en mail, FØR jeg bestilte musa, og spurte om hvilken type det var de hadde inne. (Det kom ikke fram på websidene deres) Jeg fikk til svar at det var den nyeste med 6000Hz, og derfor bestilte jeg den.

 

Regnet med at jeg skulle få den rett etter nyttår, og det gjorde jeg jo også. Problemet var bare at jeg hadde fått feil mus, jeg hadde fått den gamle typen! Så etter litt om og men, returnerte jeg den. Da sa de at det hadde skjedd en feil, for de hadde faktisk begge musene på lager. Siden jeg ikke hadde lyst at dette skulle ta evigheter ba jeg de derfor om å bare sende meg ei ny mus. Det sa de var greit, og at de skulle ordne opp i alt dette..

 

7 Februar hentet de musa i Sverige, det sjekket jeg på pakkesøk på posten. 5. mars får jeg nok, og spør når i all verden jeg kan forvente å få musa. Da har de plutselig ikke musa lengre, og de skriver at de vil refundere alle mine utlegg. (688 spenn) Samme dag bestiller jeg musa fra komplett.no, og en uke senere har jeg musa. (Til og med den riktige typen! :smile: De opplyser nemlig om slikt på websida si..)

 

Nå er det 26. mars, og over 3 måneder siden jeg faktisk bestilte musa. Jeg har ennå ikke fått refundert mine 688 kroner, og mail svarer de ikke på.

 

Det jeg lurer på er om de i det hele tatt hadde den musa jeg skulle ha. Egentlig tror jeg at de bare spekulerte i om jeg visste forskjellen, og ville merke forskjellen. Samtidig lurer jeg på hvorfor de sa at de hadde musa, når de faktisk IKKE hadde den. Dette gjorde de til og med to ganger, både før jeg hadde bestilt og etter at jeg hadde returnert den..

 

Min erfaring med databutikken er at de er noen skikkelige amatører. De bryr seg lite om kundene, og det er jo litt merkelig for det er jo oss de lever av. Jeg anbefaler ingen å kjøpe noe som helst fra databutikken!

 

De pengene jeg venter på regner jeg jo med at jeg får før eller siden, men det er likevel elendig av dem at dette skal ta evigheter.

 

Hold dere milevis unna amatørbutikken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring fra overnevnte butikk er sålangt imponerende, i samenligning med hva andre skriver (kanhende at det er kun de missfornøyde som skriver da..) Men jeg har idag returnert en vare og det var helt ok, de sendte tilogmed retur lapp til å klistre på pakke så jeg slapp å betale noe :smile:, de mailene jeg har hatt med dem innholder ok svar og kommer etter 24~36 timer (synes det er ok responstid..) gjenstår å se hvor lang tid de bruker på reuren da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 15:50, PIIIpower skrev:

...de mailene jeg har hatt med dem innholder ok svar og kommer etter 24~36 timer (synes det er ok responstid..) gjenstår å se hvor lang tid de bruker på reuren da :smile:


 

Sant nok, de svarer ganske raskt på meilene. Men de sier jo bare bullshit! Ikke noe konkrete svar. Skulle tro de hadde en autosvarer med standard svar!

Jeg har nå ventet litt over 1 måned for å få en javla viktig del slik at nymaskin skal starte! Må nok vente til over påske! Nei dette var andre og siste gang jeg handlet derfra...

 

Min sak hos amatørbutikken.com

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 21:09, tilstad skrev:

Hadde ingenting å utsette på databutikken jeg...tvert imot...de glemte faktisk å ta betalt...hehe


 

Hehe... det merket jeg også :grin:

Postmannen dukket opp på døren med en enorm pakke (sikkert plass til 3-4 bigtower). Spurte postmannen hvordan han skulle ha betaling, men neida. Samvittighetsfull som jeg er, så sendte jeg en mail og fikk vite beløp, kontro osv. :smile:

 

Selv har jeg ennå ikke noe å utsette på Databutikken.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 17:00, TuMaz skrev:

Quote:


On 2002-03-26 15:50, PIIIpower skrev:

...de mailene jeg har hatt med dem innholder ok svar og kommer etter 24~36 timer (synes det er ok responstid..) gjenstår å se hvor lang tid de bruker på reuren da :smile:


 

Sant nok, de svarer ganske raskt på meilene. Men de sier jo bare bullshit! Ikke noe konkrete svar. Skulle tro de hadde en autosvarer med standard svar!

Jeg har nå ventet litt over 1 måned for å få en javla viktig del slik at nymaskin skal starte! Må nok vente til over påske! Nei dette var andre og siste gang jeg handlet derfra...

 

 

 

 

 

Neida, ikke no standard svar, han spørte om litte grann, ba meg registrere returen, mailet han retur nummeret og så sendte han en "returservice" lapp!!

 

behandligen man får kan avhenge litt av hvordan man presenterer problemet og at man ikke utgir seg for å kunne mer enn de som jobber der (da blir de sikkert sure :smile: ) men fortelle såppas at de ikke gidder å kødde med deg...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 21:09, tilstad skrev:

Hadde ingenting å utsette på databutikken jeg...tvert imot...de glemte faktisk å ta betalt...hehe


 

Hehe.. Kjipt at de bestemte seg for å dekk inn tapene sine via meg! :razz:

Lenke til kommentar

Min erfaring:

Lynkjapp og problemfri levering, men så fort man må reklamere på noe tar det FRYKTELIG lang tid. Utrolig med instrukser angående retur, og det er nesten så man ikke tør å sende ting i retur. På sidene deres står det at de normalt refunderer pengene etter 5-7 dager. Jeg har ventet i tre uker nå....

Konklusjon: billig, kjapp levering, men ungå å bestille ting som det er en viss mulighet for at du på bytte!

Lenke til kommentar

Att postmannen missar att ta betalt är sin sak, men jag rekommenderar dig att kontakta oss och göra upp!

 

Vi anlitar en Norsk redovisningsbyrå i Norge, och de skickar regelbundet ut krav på betalning i fall betalning ej kommit oss tillhanda.

 

 

Quote:


On 2002-03-26 21:09, tilstad skrev:

Hadde ingenting å utsette på databutikken jeg...tvert imot...de glemte faktisk å ta betalt...hehe


Lenke til kommentar

Hehe, vi tar inte alls hänsyn till _hur_ man presenterar sitt problem, men man bör vara noga med _att_ presentera det på något sätt, men detta gäller nog alla webshoppar :smile:

 

Att tro att vi skulle "kødde" med våra kunder som har problem är väl att ta i... Vi finns här för att _hjälpa_ kunder som har problem!

 

TechDept/db

 

 

Quote:


On 2002-03-26 22:57, PIIIpower skrev:

Quote:


On 2002-03-26 17:00, TuMaz skrev:

Quote:


On 2002-03-26 15:50, PIIIpower skrev:

...de mailene jeg har hatt med dem innholder ok svar og kommer etter 24~36 timer (synes det er ok responstid..) gjenstår å se hvor lang tid de bruker på reuren da :smile:


 

Sant nok, de svarer ganske raskt på meilene. Men de sier jo bare bullshit! Ikke noe konkrete svar. Skulle tro de hadde en autosvarer med standard svar!

Jeg har nå ventet litt over 1 måned for å få en javla viktig del slik at nymaskin skal starte! Må nok vente til over påske! Nei dette var andre og siste gang jeg handlet derfra...

 

 

 

 

 

Neida, ikke no standard svar, han spørte om litte grann, ba meg registrere returen, mailet han retur nummeret og så sendte han en "returservice" lapp!!

 

behandligen man får kan avhenge litt av hvordan man presenterer problemet og at man ikke utgir seg for å kunne mer enn de som jobber der (da blir de sikkert sure :smile: ) men fortelle såppas at de ikke gidder å kødde med deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...