Gå til innhold

2x700MB til 1x1.4GB DivX/Xvid fil

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har noen divx/xvid filmer liggende her som jeg gjerne skulle ha brent ut på noen dvd plater. Disse filmene er delt i to filer for å greit brenne dem ut på cd plater (2x700MB) Men siden jeg skal brenne dem ut på dvd plater nå så kunne jeg tenke meg å sette dem sammen til en fil igjen.

Da er spørsmålet mitt. Finnes det noen greie programmer som gjør dette på en enkel og grei måte?

Mener å ha lest at dette kan gjøres med VirtualDub som jeg fant på Doom9.org. Men siden jeg aldri har vært borti dette før så spør jeg etter litt kompetanse på området.

Er det noen bakdeler med å gjøre dette?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe problem med å bruke VirtualDub til denne jobben, bruker dette programmet selv etter at jeg oppdaget de nye mulighetene med å ta backup til DVD+R istedet for CDR. Eneste jeg egentlig må passe på er å spesifisere frameraten samt A/V-interleavingen skikkelig, for å unngå usynkronisert lyd/bilde.

En veldig bra guide finner du på nevnte Doom9.org. Man kan imidlertid komme over tilfeller der begynnelsen av CD2 inneholder de siste 1-5 sekundene av CD1, man følger da denne framgangsmåten fra samme guide.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Eneste jeg egentlig må passe på er å spesifisere frameraten samt A/V-interleavingen skikkelig, for å unngå usynkronisert lyd/bilde.

Hvordan spesifiserer jeg framraten og A/V-interleavingen?

Lasta ned VirtualDub, men fikk bare feilmeldinger hele tiden. Så jeg tok i bruk NanDub som står beskrevet i guiden til Doom9.org. Synes nå ikke denne guiden er så veldig avansert så finnes det noen andre steder jeg kan lære seg litt mer om dette?

Er litt usikker på hvilke feller jeg kan gå i hvis jeg bare følger denne guiden uten egentlig å vite hva jeg gjør. Noen flere som har prøvd seg på dette?

Er det noe form for kvalitetstap når dette gjøres?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...