Gå til innhold

Hjelp: Joysticken til Commodore'n er hærpa

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel alt.

Skulle kose meg med International Karate og Italy'1990 her om dagen, men oppdaget til min store forskrekkelse at joysticken ikke virker.

Så jeg lurte rett og slett på om det finnes noe adapter å få kjøpt slik at man kan bruke pc-joystick (vanlig joystick/midi-port) på 64'en. Dette hadde vært fett siden jeg har en fin joystikc til pc'en. Alternativt må jeg vel kjøpe en gammel brukt commodore-joystick, men førstnevnte hadde vært billigere og bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange forslag her...

Jeg kan prøve å fikse den, men problemet er at joysticken er noe ordentlig møl. Jeg hadde en mye bedre joystick, men den ble ødelagt for lenge siden etter langvarig misbruk. Ble bla. slengt i veggen gjentatte ganger da jeg var liten etter jeg ble forbanna en gang jeg akkurat ikke klarte å runde et dustespill.

Emulator er uaktuelt når jeg først har en velfungerende commodore liggende.

Det siste hadde nok vært det lureste, men da må jeg først bygge en tidsmaskin for å reise tilbake til 1984, og da er det kanskje lettere å rett og slett bygge en joystick :smile:

Jeg tenkte jo som så at det finnes jo adaptere for alt slags utstyr, gamle tastatur og mus og alt mulig mellom himmel og jord. Så da kunne det jo hende at det også var mulig å oppdrive en adapter så jeg kan bruke pc-joystick.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...