Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

800 pirater tatt i Tyskland

Anbefalte innlegg

Dette syns jeg er litt rart... de vil jo tape mere penger på retsaker en de vil få i inntekt på og ta piratene :no: Skjønner ikke hvorfor de gjør det. De kan da heller prøve og sperre programene slik at de ikke kan kopieres :thumbup:

propaganda :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jokki: Jeg skjønnte ikke helt hva du mente, men vil få presisere at poenget til Zamoht sikkert var at RIAA selv MÅ dele ut warez for å få komme inn på HUB'ene.

Fakeshare :yes:

Finnes mange slike script på nettet og det skal vist ikke være så veldig vanskelig å lage et slikt et selv.

RIAA tror jeg har ingen problemer med å komme inn på en hub med en masse gb share hvis de gikk inn for det.

De sitter selv på rettighetene til en _STOR_ mengde musikk som de kan dele for å komme inn på dc huber hvis det skulle bli aktuelt.

Er du sikker på det?

Har RIAA masse musikk som de deler ut, bare får å se hvem som uploader?

EDIT:og for å komme inn på hubber..

Endret av cyberho
Lenke til kommentar
Jokki: Jeg skjønnte ikke helt hva du mente, men vil få presisere at poenget til Zamoht sikkert var at RIAA selv MÅ dele ut warez for å få komme inn på HUB'ene.

Fakeshare :yes:

Finnes mange slike script på nettet og det skal vist ikke være så veldig vanskelig å lage et slikt et selv.

RIAA tror jeg har ingen problemer med å komme inn på en hub med en masse gb share hvis de gikk inn for det.

De sitter selv på rettighetene til en _STOR_ mengde musikk som de kan dele for å komme inn på dc huber hvis det skulle bli aktuelt.

Er du sikker på det?

Har RIAA masse musikk som de deler ut, bare får å se hvem som uploader?

EDIT:og for å komme inn på hubber..

er ikke sikker på hvordan de skaffer seg infoen sin, men det går nokk mest i å laste ned fra andre for så å søke videre fra den ene ip-adressen.

Det var et eksempel på hva RIAA _kunne_ ha gjort for å komme inn på en dc-hub hvis de ville. Tror det ingen som har blitt tatt på direct-connect enda utenom en gruppe i dannmark hvor det råtnet fra innsiden.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Ingen penger

Det er imidlertid en viktig forskjell: Bare unntaksvis er det noen av toppene som tjener penger på virksomheten, som har et visst idealistisk, Robin Hood-lignende skjær over seg.

Det forundrer politiet at så mange høyt kvalifiserte programmerere og IT-eksperter uten vederlag bruker tid på å bryte koder og knekke kopisikringer, slik at alt fra Playstation-spill til siste nytt fra Hollywood kan legges ut gratis på nettet.

Like underlig er det at det store flertall legger kortene på bordet med én gang.

- Nesten alle vi har snakket med samarbeider. De ikke bare samarbeider, de er også villige til å gi oss tilleggsinformasjon, sier talsmann for det amerikanske tollvesenet Kevin Bell til News.com.

http://www.itavisen.no/art/1297865.html

http://www.itavisen.no/art/1303192.html

http://www.itavisen.no/art/1298131.html

Lenke til kommentar
De tar vel de som Distribuerer ting og tang, ikke de som laster ned... Loven jo slik...

Litt kjipt for folk som meg som bruker dc++. Man må jo dele for å kunne komme inn på bra huber.

Er det noen som tror at dc++ blir overvåket?

Distribuer 30 gig med linux distroer.

Lenke til kommentar

RIAA kan faktisk føre en sak mot f.eks en nordmann i usa, blir denne personen da dømt, kan man risikere å havne i fengsel. Et eksempel på dette er jo HA lederen som var involvert i en litt mer ulovlig ting da, men han ble sendt til USA fra belgia eller noe? Med andre ord, blir du "dømt" i USA reiser du dermed ikke på ferie til USA eller land som har utleveringsavtale med USA. Men OM dette skjer er jo litt mindre sannsynlig da.

I tillegg som en del sier så er det jo ikke ulovlig å laste ned i Norge, men bare dele. Og dette kommer til å gjelde helt til de nye EU direktivene kommer til Norge, men så er jo spørsmålet om norsk politi vil bruke skattepenger på å etterforske, arrestere og føre saken i rettssystemet. I norge så er det mange ulovligheter som går rolig forbi fordi politiet ikke har råd å bryte inn.

Lenke til kommentar
RIAA kan faktisk føre en sak mot f.eks en nordmann i usa, blir denne personen da dømt, kan man risikere å havne i fengsel. Et eksempel på dette er jo HA lederen som var involvert i en litt mer ulovlig ting da, men han ble sendt til USA fra belgia eller noe? Med andre ord, blir du "dømt" i USA reiser du dermed ikke på ferie til USA eller land som har utleveringsavtale med USA. Men OM dette skjer er jo litt mindre sannsynlig da.

I tillegg som en del sier så er det jo ikke ulovlig å laste ned i Norge, men bare dele. Og dette kommer til å gjelde helt til de nye EU direktivene kommer til Norge, men så er jo spørsmålet om norsk politi vil bruke skattepenger på å etterforske, arrestere og føre saken i rettssystemet. I norge så er det mange ulovligheter som går rolig forbi fordi politiet ikke har råd å bryte inn.

Det er som jeg tidligere har prøvd å påpeke at det ikke er Politiet sin jobb.

Politiet skal ikke lete etter forbrytelser, de skal håntere dem. Men i dette tilfellet skjer det uten at politiet er inblandet.

RIAA går rett til rettsvesenet etter å ha etterforsket litt selv hvis ikke forlik skjer. RIAA kan på grunnlag av dette også saksøke i Norge hvis de har lyst på grunn av at det ikke er lov til å dele filer på internett her i Norge heller.

Lenke til kommentar

Det er som jeg tidligere har prøvd å påpeke at det ikke er Politiet sin jobb.

Politiet skal ikke lete etter forbrytelser, de skal håntere dem. Men i dette tilfellet skjer det uten at politiet er inblandet.

RIAA går rett til rettsvesenet etter å ha etterforsket litt selv hvis ikke forlik skjer. RIAA kan på grunnlag av dette også saksøke i Norge hvis de har lyst på grunn av at det ikke er lov til å dele filer på internett her i Norge heller.

Politi og rettsvesen må jo fortsatt etterforske og behandle saken, du kommer ikke langt med bare en ip-adresse, og det koster jo penger, rettsvesenet er generelt lite glad i organisasjoner/personer, som insisterer på å ta opp fillesaker i retten.

Som sagt før, RIAA kan saksøke i norge, men hvorfor skulle de? Norge har egne interesse-organisasjoner for å ta seg av sånt.

AtW

Lenke til kommentar

jeg har seriøst bare programmer jeg har kjøpt og betalt for.

hvem har tid og energi til å gjøre noe annet?

og det er jo bare ulovlig å dele ut filer, ikke laste ned.

og lovene blir jo faktisk bare mildere fremover.

de i tyskland som ble tatt var vist folk som levde av å være "pirater"...

jeg har alltid lurt på om folk hadde vært så redd virus hvis det het "problemer med pcen"... og om folk som lasta ned mp3er het "folk som laster ned mp3er" istedet for pirater...

Lenke til kommentar
Politi og rettsvesen må jo fortsatt etterforske og behandle saken, du kommer ikke langt med bare en ip-adresse,  og det koster jo penger, rettsvesenet er generelt lite glad i organisasjoner/personer, som insisterer på å ta opp fillesaker i retten.

Som sagt før, RIAA kan saksøke i norge, men hvorfor skulle de? Norge har egne interesse-organisasjoner for å ta seg av sånt.

AtW

jeg tror faktisk ikke politiet er så mye som innblandet i sakene borti statene. RIAA skaffer seg bevis nokk på en ip-adresse. Går til rettsalen og legger det fram. snakker med isp-ene og får navnene bak ip-adressen. Snakker med personen bak ip-adressen å prøve å gjøre en avtale utenfor domstolen, hvis ikke rettsak.

Så vidt jeg vet selges det _STORE_ mengder cd-er som plateselvskapene bak RIAA "eier" så det er vel grunn nokk det. Organisasjonen i norge er vel helst for de norske plateselvskapene og de plateselvskapene som har undergrupper her i landet.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk de jobber ganske mye med å ta ut tiltale mot de personene borti Mega BigTime USA :)

De velger ut personer som skal vekke oppsikt, f.eks små unger så alle skal bli redde for å bruke fildeling, men jeg tror ikke folk slutter å bruke det før de selv blir tatt, sjansen er ikke akkurat kjempestor :cool:

Edit: og RIAA kommer aldri til å ta ut noe tiltale mot noen i Norge, det er jeg ganske sikker på !

Endret av mars001
Lenke til kommentar
De kan vel overvåke så mye de vil, men de får jo ikke annet enn ip adresse, gjør de vel? Og for å få navn må politiet henvende seg til hver ISP. Det jeg lurer på er om ISPer deler ut slik informasjon? Er de lovpålagt å gjøre det om politiet ber om det?

ISP-ene oppgir navnet ditt før du får sagt det selv!

Er 99% sikker på at Telenor gjør det(1% uskikker så kan de ikke si at jeg beskylder dem for noe :p

Er ****** så glad at jeg ikke bryr meg så mye om p2p, virus og herpa filer er det flust av og...

LAN er jo gøy(Ikke det at det skjer ulovlig fildeling der da :nei:

Lenke til kommentar
Politi og rettsvesen må jo fortsatt etterforske og behandle saken, du kommer ikke langt med bare en ip-adresse,  og det koster jo penger, rettsvesenet er generelt lite glad i organisasjoner/personer, som insisterer på å ta opp fillesaker i retten.

AtW

jeg tror faktisk ikke politiet er så mye som innblandet i sakene borti statene. RIAA skaffer seg bevis nokk på en ip-adresse. Går til rettsalen og legger det fram. snakker med isp-ene og får navnene bak ip-adressen. Snakker med personen bak ip-adressen å prøve å gjøre en avtale utenfor domstolen, hvis ikke rettsak.

Så vidt jeg vet selges det _STORE_ mengder cd-er som plateselvskapene bak RIAA "eier" så det er vel grunn nokk det. Organisasjonen i norge er vel helst for de norske plateselvskapene og de plateselvskapene som har undergrupper her i landet.

Det selges store mengder plater som sony, universal osv "eier" her i norge, men det er vel ingen grunn til å bruke Recording Industry Association of AMERICA til det, norge har vel egne grupper til slikt, tono eller hva det er som ordner det i norge, som de store plateselskapene helt sikkert er medlem av.

Uansett så er ikke poenget om politiet eller rettsvesnet er det som bruker mest tid, poenget er at det koster samfunnet masse penger om slik blir dratt opp i retten, og i norge er det mindre aksept for å dra fillesaker opp til retten, enn det er i USA.

AtW

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye penger de hadde spart hvis de hadde latt være å engasjere slike "dektektiver", for det må jo koste et bedtydelig beløp å holde et slikt apparat i gang. Hadde vært bedre om man kunne kjøpt seg "immunittet" for et visst beløp i året. Men uansett, tror ikke at platebransjen vinner noe på å holde på slik de driver på i dag.

Jo det er akkurat det de gjør...

Musikknedlastingen har jo gått ned drastisk i USA etter av RIAA har holdt på med sitt korstog mot piratvirksomhet :scared:

EDIT: på annen side, er dette sikkert sagt allerede

Endret av So
Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt mulig å overvåke nedlasting/deling som skjer via bit torrent?

Ja, her er kopi av en mail sendt til en venn av meg (har satt inn XX på de rette stedene) :

Dear Comcast High-Speed Internet Subscriber:

Comcast has received a notification of claimed infringement made under the Digital Millennium Copyright Act (the "DMCA"). This notifiication, made by a copyright owner or its authorized agent, reports an alleged infringement of one or more copyright works made on or over Comcast's High-Speed Internet service (the "Service"). The works identified in the notification of claimed infringement are listed below. In accordance with the DMCA and Comcast's Acceptable Use Policy, Comcast request that you _immediately_ remove the allegedly infringing works from the Service or Comcast will be forced to remove or block access to the works.

If you believe in good faith that the allegedly infringing works have been removed or blocked by mistake or misidentification, then you may send a counter notifiication to Comcast. Upon Comcast's receipt of a counter notification that satisfies the requirements of the DMCA, Comcast will provide a copy of the counter notification to the party who sent the original notification of claimed infringement. We will then follow the DMCA's procedures with respect to a received counter notification.

For more information regarding Comcast's copyright infringement policy, procedures, and contact information, please read our Acceptable Use Policy by click on the Terms of Service link at http://www.comcast.net.

Sincerel,

Comcast Network Abuse and Observance Team

Copyright work(s) identified in the notification of claimed infringement:

Title: Baseketball

Infringement Source: BitTorrent

Initial Infringement Timestam: 2 Mar 2004 13:38:01 GMT

Recent Infringement Timestam: 2 Mar 2004 19:13:07 GMT

Infringer Username:

Infringing Filename: BASEKETBALL.AVI

Infringing Filesize: 689054416

Infringers IP Address: 64.167.59.xx

Infringers DNS Name: c-67-167-59-xx.client.comcast.net

Infringing URL: 67-167-59.xx:6881.BASEKETBALL.AVI

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
De kan vel overvåke så mye de vil, men de får jo ikke annet enn ip adresse, gjør de vel? Og for å få navn må politiet henvende seg til hver ISP. Det jeg lurer på er om ISPer deler ut slik informasjon? Er de lovpålagt å gjøre det om politiet ber om det?

ISP-ene oppgir navnet ditt før du får sagt det selv!

Er 99% sikker på at Telenor gjør det(1% uskikker så kan de ikke si at jeg beskylder dem for noe :p

Er ****** så glad at jeg ikke bryr meg så mye om p2p, virus og herpa filer er det flust av og...

LAN er jo gøy(Ikke det at det skjer ulovlig fildeling der da :nei:

De leverer kun ut navn dersom det foreligger rettskraftige kjennelser som pålegger de å gjøre det. De forholder seg til norsk lov, og har flere ganger nektet å levere ut slik informasjon da politiet ikke har hatt de nødvendige tillatelser til dette.

Men - det godt å være paranoid likevel :)

Lenke til kommentar

Kan jo bare se på Mullah Krekar da, han ble jo ikke utsendt av landet som USA ville. norge har ganske sære regler over hva andre land kan gjøre med folk i norge. hadde RIAA vært norsk og jobbet i norge så hadde nok ting vært litt værre.

folk sitter trygt, politier eller hvem det nå er som liksom skal overvåke kan umulig klare og overvåke alt. er vel helst større ting de ser etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...