Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

800 pirater tatt i Tyskland

Anbefalte innlegg

Fant desverre ikke en artikkel med den midtøsten-mannen.

Et par folk på forumet _her_ i norge har fått mail fra Universal studios hvor det står f.eks at de har lastet ned en viss film. Vet ikke helt om denne mailen sa noe om de hadde delt den, men jeg tror det siden de ofte må dele det de laster ned.

Husker ikke helt hva som stod i det  brevet men mener det var satt grunnlag nokk for et søksmål hvis de ikke tok leksa si å avsluttet nedlastingen.

Har lest den quoten min et par ganger å lurte på om jeg skulle bruke den, men orket ikke å google noe mer. Hva er forskjellen på om en Europa lignende RIAA organisasjon saksøker europere. Når en Europa organisasjon kan saksøke normenn kan like gjerne RIAA gjøre det hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er mange over hele Europa som har fått slike mailer, det betyr ingenting, det er bare en måte å prøve å skremme på.

Flere har fått slike mailer mange ganger.

De kan sikkert saksøke hvem de vil, men som det stod i avlsutningen i quote'n din så spør det om rettssystemene i europa er lite kåte på dette som de er i USA.

Hadde de sendt ut slike mailer hvis de ikke hadde hatt noe å gå på? Greit nokk de har ikke gått så langt å anmeldt noen, men jeg tror ikke mail-ene hadde blitt utsendt hvis det ikke hadde vært mulighet for en anmeldelse.

Rettsystemene ja, men noen må jo først anmelde da :roll:

Og når en Europa organsisasjon kan anmelde folk kan like gjerne RIAA gjøre det.

33 bruker(e) leser dette emnet (16 gjester og 0 anonyme brukere)

Tar jo helt av denne tråden nesten. Hadde litt andre planer for kvelden, men blir vist heller å trykke refresh i denne tråden i stedet :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De kan sikkert saksøke hvem de vil, men som det stod i avlsutningen i quote'n din så spør det om rettssystemene i europa er lite kåte på dette som de er i USA.

Amerikanske lover er mer fundamentert på den (økonomisk) sterkeste rett. I Europa er lovene mer fundamentert på allmenn rettferdighets-følelse. Ergo tror jeg man vil få en rettsbehandling i europa som føles mye mer rettferdig for folk flest enn man vil få i USA.

Lenke til kommentar

De kan alle samme brenne sakte før jeg firer en tomme på personvernet, deres penger betyr ingenting for meg.

MEN man må jo spørre seg da

Når det blir enklere og laste ned noe enn å kjøpe det....burde vel kanskje en bjelle ringe for dem og deres butikkvaner..

Janster

Lenke til kommentar
Fant desverre ikke en artikkel med den midtøsten-mannen.

Et par folk på forumet _her_ i norge har fått mail fra Universal studios hvor det står f.eks at de har lastet ned en viss film. Vet ikke helt om denne mailen sa noe om de hadde delt den, men jeg tror det siden de ofte må dele det de laster ned.

Husker ikke helt hva som stod i det  brevet men mener det var satt grunnlag nokk for et søksmål hvis de ikke tok leksa si å avsluttet nedlastingen.

Har lest den quoten min et par ganger å lurte på om jeg skulle bruke den, men orket ikke å google noe mer. Hva er forskjellen på om en Europa lignende RIAA organisasjon saksøker europere. Når en Europa organisasjon kan saksøke normenn kan like gjerne RIAA gjøre det hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er mange over hele Europa som har fått slike mailer, det betyr ingenting, det er bare en måte å prøve å skremme på.

Flere har fått slike mailer mange ganger.

Hadde de sendt ut slike mailer hvis de ikke hadde hatt noe å gå på? Greit nokk de har ikke gått så langt å anmeldt noen, men jeg tror ikke mail-ene hadde blitt utsendt hvis det ikke hadde vært mulighet for en anmeldelse.

Rettsystemene ja, men noen må jo først anmelde da :roll:

Og når en Europa organsisasjon kan anmelde folk kan like gjerne RIAA gjøre det.

33 bruker(e) leser dette emnet (16 gjester og 0 anonyme brukere)

Tar jo helt av denne tråden nesten. Hadde litt andre planer for kvelden, men blir vist heller å trykke refresh i denne tråden i stedet :laugh:

Klart de sender ut sånne mailer, mange vet ikke hvilke rettigheter de har, og har blirr indoktrinert med bransjens mantraer, "pirater er ondskapen selv", "vi har bare sonesystemet pga kulturelle forskjeller, ikke får å tyne maks spenn ut av forbrukerene".

Å hente ned en film, som du snakket om før er ikke ulovlig, de kan bare be universal stikke mailen dit sola ikke skinne.

AtW

Lenke til kommentar

kunne jo ikke være andre aviser enn Dagbladet som kom ut med det her.

Rart ikke vg eller noen andre aviser skriver så mye om piratkopiering som Dagbladet gjør.

Det er nesten en umulighet og stoppe all piratkopiering.

Om man ikke laster det ned fra internett,så finnes det store lan osv man finner ting og tang på.

Lenke til kommentar
Klart de sender ut sånne mailer, mange vet ikke hvilke rettigheter de har, og har blirr indoktrinert med bransjens mantraer, "pirater er ondskapen selv", "vi har bare sonesystemet pga kulturelle forskjeller, ikke får å tyne maks spenn ut av forbrukerene".

Å hente ned en film, som du snakket om før er ikke ulovlig, de kan bare be universal stikke mailen dit sola ikke skinne.

AtW

Men på flere nettverk/protokoller deler du det du laster ned automatisk, vet ikke om det regnes som deling. Hvis nei kan universal som du sier stikke ned mail-en hvor solen ikke skinner, men jeg tror ikke universal vil ta noen sjanser så jeg tror nokk de har forhørt seg om hvilke muligheter på søksmål selv om de ikke hadde hatt planer om det.

Angående P2P så kommer det _ALDRI_ til å dø. Det kommer kansje ikke til å forsette slik som nå, men kommer til å eksistere så lenge folk har tilgang til internett. Fildelingen vil kansje utvikle seg sånn som napster/iTunes hvor du betaler litt for det du laster ned slik du slipper et ledd i forhold til å kjøpe butikken.

Flere nettverk er nå desentraliserte og opensource. Klienter kan lages like fort som andre stenges. Nettverket blir urørt siden det er ingen sentral enhet router all trafikken. _HVIS_ de av en eller annen utrolig fantastisk måte skulle klare å fjerne disse netverkene vil en ny måte for P2P som per dags dato er mege uutviklet. Små personlige nettverk hvor kunn dine aller nærmeste har tilgang til hverandre og er beskyttet av kryptering og passord. Waste er et eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Riktig, jeg sier det en gang til "DE TAR DE SOM DELER/DISTRIBUERER".. I Norge har du lov å laste ned musikk og filmer, men du har ikke lov til å dele.... Så de kan ikke ta dere for å laste ned men for å dele...

http://www.digi.no/php/art.php?id=101437&f=katnav

Filmer og?

Sitat fra DIGI: I praksis vil dette bety at det fortsatt ikke er straffbart å laste ned piratkopiert musikk og film i Norge. I dag er det bare å lage og å tilgjengeliggjøre, det vil si legge ut, som er klart straffbart.

Tydeligvis inngår filmer og...

Lenke til kommentar

eg berre lurer korleis denne "topicen" har blitt gjort om til p2p lover og dill,

arestasjonene i tyskland har da ingenting å gjera med p2p

http://www.sky.com/skynews/article/0,,31500-13017566,00.html

SWOOPS HIT HACKERS FORUM

German police have carried out their biggest ever crackdown on internet piracy in probe against 126 members of an online hackers' forum.

The Germans are thought to be part of a wider network of 476 people in 33 countries who were members of an internet forum called Liquid FXP.

They hacked into internet service providers to gain access to film, music, computer software and games, then offered pirated versions for downloading.

According to Germany's federal criminal office, police carried out 132 search warrants against suspects on allegations of computer sabotage and hacking.

Investigators followed this up with a further 337 warrants enabling them to search through the computer data of companies and institutions linked to the hacked servers.

The probe was sparked by an investigation into one member of the forum on suspicion of credit card fraud.

Police said members of the forum discovered 11,820 servers worldwide with security gaps.

They would hack into the system and install their own server, which would then enable them to download what they wanted.

Lenke til kommentar
Sitat fra DIGI: I praksis vil dette bety at det fortsatt ikke er straffbart å laste ned piratkopiert musikk og film i Norge. I dag er det bare å lage og å tilgjengeliggjøre, det vil si legge ut, som er klart straffbart.

Det er vel ikke ulovlig lage en piratkopi til eget bruk eller backup som det også kalles? Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Så vidt jeg har forstått det så er det kun det å gjøre materialet tilgjengelig for andre enn "privat bruk" som er ulovlig i norge.

Lenke til kommentar

Jeg er litt redd at Internet er et LITE sted ikke et stort et som folk tror, datamaskiner er skremmende effektive til og holde ting under oppsyn, vil de så kan de låse hele skiten og vi får ikke brukt det til noe annet en godkjent virksomhet råkjapt.

Hilsen Janster

Lenke til kommentar

kan ikke si at jeg er skremt. De har ingenting å si på mange folk her. Ennå :roll:

Jeg tror RIAA taper på korstoget sitt, det frister ikke å støtte de jævlene med å kjøpe skikkelig musikk. :no:

Vi får mange tips fra publikum, og det vil komme flere saker av samme omfang som Eterra i løpet av ett års tid. Flere aksjoner er på gang, sier Wagle til Dagsavisen.

om det er sant skal de brennes på bålet og kastes til apene

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Altså. Jeg hadde kutta ut piratkopiering hvis spill, programmer, musikk og filmer osv. hadde gått ned i pris. I USA så har de starta net-butikker hvor du kan kjøpe virtuelle filmer og cder for en sinnsykt lav pris. (Da mener jeg fra 0,25 dollar og oppover). Hadde de begynt med dette over hele verden så hadde de iallefall redusert piratkopiering betraktelig.

Lenke til kommentar
nei RIAA og resten av saueflokken burde heller tatt seg av noe annet en "softkriminelle".

Jepp, når man tenker på hva folk flest synes er urettferdig og rettferdig så må dette være den typen "kriminalitet" jeg desidert synes er minst "slem". Altså synes jeg f.eks det burde være strengere straffer for feilparkeringer, muntlige ærekrenkelser og sniking på trikken enn for priatkopiering.

Hvis man skal ha lover mot piratkopiering bør i hvertfall straffen stå i stil til forbrytelsen og allmenn rettferdighetssans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...