Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

800 pirater tatt i Tyskland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men ærede dommer, hvordan kunne jeg vite hva rzr-civ3.bin var????" :p

Sikkert bare tull hele greia. I forrige uke var terrorister på vei til Norge, denne gangen er det datapolitiet. Avisene er flinke til å lage ei fjær til ti høns :)

Lenke til kommentar
Mener å huske at ISP'er (iallefall NGT) ikke gir ut informasjon om den enkelte kunde i slike saker (dvs. hva de henter ned).

Dette gjelder vel alle isp'er, de har ikke lov i henhold til norsk lov å gi ut slik informasjon. Hvis politiet ber om informasjonen er det derimot en annen sak.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mye penger de hadde spart hvis de hadde latt være å engasjere slike "dektektiver", for det må jo koste et bedtydelig beløp å holde et slikt apparat i gang. Hadde vært bedre om man kunne kjøpt seg "immunittet" for et visst beløp i året. Men uansett, tror ikke at platebransjen vinner noe på å holde på slik de driver på i dag.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye penger de hadde spart hvis de hadde latt være å engasjere slike "dektektiver", for det må jo koste et bedtydelig beløp å holde et slikt apparat i gang. Hadde vært bedre om man kunne kjøpt seg "immunittet" for et visst beløp i året. Men uansett, tror ikke at platebransjen vinner noe på å holde på slik de driver på i dag.

ja, ok hadde du kjøpt photoshop cs til 8800kr hvis du ikke hadde muligheten til å laste det ned? (jeg snakker om hobbybruk) det tror ikke jeg...

Lenke til kommentar

ja, ok hadde du kjøpt photoshop cs til 8800kr hvis du ikke hadde muligheten til å laste det ned? (jeg snakker om hobbybruk) det tror ikke jeg...

og har du lastet ned programmet, og blitt seriøst flink i det kan det hende du får jobb senere med å bruke programmet og da betaler bedriften for en lisens..

Lenke til kommentar

Nå har en CRIA(Canadian Recording Industry Assosication) prøvd seg i Canada mot fildelere, til nå har de bare hatt møte i dommstolen for å kreve navnene bak ip-adressene. De ble også opplyst att de måtte ha en rettsak til _HVER_ person de har tenkt å saksøke og en individuell påtale til hver mulige fildeler. I USA i fjor gikk alle med på et forlik men om det hadd blitt rettsak hadde alle blitt putta i samme rettsak. Så i alle fall i CRIA sitt tilfelle tror jeg nokk det kommer til å bli dyrt når de først skal ha høring hos en føderal domstol for så å ha 29 forskjellige rettsaker.

Lenke til kommentar

er det så mange her som sitter på lisensierte progz a? Som er kjøpt og betalt, da vil jeg si at det sitter mange her som har MYE penger, for lisenser til photoshop, office pakka osv osv er dyre.

Edit:

Enda godt jeg skriver og jobber i notepad og wordpad, bilde behandling i paint, da slipper jeg unna alt dette stresset med lisensiering.... :p

Endret av karrog
Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at en del distributører blir tatt.

Det betyr ikke at jeg støtter musikkbransjen eller noe slikt, og

jeg tror heller ikke at platebransjen tjener på dette på lengre sikt.

Men jeg synes at folk må begynne å betale for programvaren, som de huker til seg. Det er faktisk en del mennesker som lever av å lage denne programvaren.

Lenke til kommentar

Men jeg synes at folk må begynne å betale for programvaren, som de huker til seg. Det er faktisk en del mennesker som lever av å lage denne programvaren.

Er vel litt enig med deg der, selv om progvaren er svin dyr nå, så vil jeg jo tro at prisene hadde vært noe helt annet om alle hadde kjøpt programvaren. Tenk på alle priatkopiene som flyr rundt i verden a..... det er sykt mange, og veldig mye penger for de som har utviklet dette.

Lenke til kommentar
er det så mange her som sitter på lisensierte progz a? Som er kjøpt og betalt, da vil jeg si at det sitter mange her som har MYE penger, for lisenser til photoshop, office pakka osv osv er dyre.

Edit:

Enda godt jeg skriver og jobber i notepad og wordpad, bilde behandling i paint, da slipper jeg unna alt dette stresset med lisensiering.... :p

Vil gjerne se noe av det du har fått til i paint :) dersom du har noen sider å vise til da. :roll:

Lenke til kommentar

Er vel litt enig med deg der, selv om progvaren er svin dyr nå, så vil jeg jo tro at prisene hadde vært noe helt annet om alle hadde kjøpt programvaren. Tenk på alle priatkopiene som flyr rundt i verden a..... det er sykt mange, og veldig mye penger for de som har utviklet dette.

Jeg må nok si meg eni i det jeg og. Men sån som situavasjonen er i dag kommer de nok desverre ikke til og greie og stoppe alle piratene. Det kommer til og bli alt for kostbart. Men jeg synes at de kunne ha prøvd og utvikle noen måter og stoppe piratkopiering i programmene. Kanksje de som lager brenderne kunne hjelpe til her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...