Gå til innhold

krise skjedd når jeg skulle flashe Skjermkortet!..

Xjobat

Anbefalte innlegg

jeg prøvde nettop og flashe skjermkortet med asus sin bios....men når jeg restarta den fikk jeg TOTALT svartskjerm, også står dataen stille... :scared: jeg har settet inn et gammelt PCI kort, jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre....Fort dere og svar tilbake! hilsen en veldig bekymret fyr :cry:

Endret av Xjobat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg veit ikke helt på hovrdan jeg skal få flashet det tilbake til gamle bios =( og hvis ikke det funker hva kan jeg gjøre da?.. huff :cry:

hvordan flashet du til ny bios da?

Du gjør bare likedan, men du bruker en annen bios fil istedenfor (den gamle)

Jeg regner med, og håper for din skyld at du tok backup av gammel fil før du flashet :thumbup:

Lenke til kommentar

du må flashe til adapter 1! ettersom det du nå bruker 0, så skriver du flashrom -p 1 istedet for 0 :)

da går det tilbake!

lykke til.

og slike unødvendige poster som: kjøp nytt kort! er idiotisk, virkelig.

skaff deg et annet sted å henge hvis du bare skal lage kvalm.

her hjelper man hverandre!

Lenke til kommentar
prøvd det...men jeg får beskjed om at "adapter 0 not found press 1" jeg har ikke det andre skjermkortet kobla i..da får jeg svart skjerm...

hehe, selvfølgelig må skjermkortet stå i hvis du skal få flashet det... Ha i begge skjermkortene, så skriver du som fredriku sa... det går an å velge mellom adaptere å flashe :thumbup:

Det går nok fint, skjermkort bios er det minst farefulle å flashe, hvis det går galt så setter du i et PCI skjermkort, og flasher på nytt... så er det bare å holde på til det virker :green:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Den rette fremgangsmåten:

1. Start maskina med bare PCI skjermkort

2. Trykk DEL for å gå inn i bios, sett VGA PRIORITY til PCI/AGP (det skal være en slik innstilling et sted, let litt). Lagre settings, la maskina restarte, slå den så av.

3. Sett i AGP-kortet, nå starter du maskina med begge skjermkortene (skjermkabel fremdeles i pci-kortet)

4. Flash bios på samme måten som du gjorde første gangen, bare bruk den originale bios-filen (følg rådet med å skrive adapter 1, agp-kortet blir adapter 1 når pci-kortet kjører. Fordi da er pci-kortet adapter 0)

5. Gå til bios og sett VGA PRIORITY tilbake til AGP/PCI

6. Start maskina med bare AGP-kortet, husk å sette i skjermkabelen selvfølgelig :-)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Om Xjobat får svart skjerm både når AGP-kortet står i og når AGP+PCI-kortet står i så må du ta ut AGP-kortet, starte opp med kun PCI-kortet, (og skjermen tilkoblet det selvfølgelig), gå inn i bios og sette "Primary graphics adapter" til PCI. Deretter lagrer du og slår du av PC'n. Så setter du i AGP-kortet (nå skal begge kortene stå i). Skjermen må fortsatt være tilkoblet PCI-kortet. Så starter du opp PC'n og har klar den nye firmwaren du skal ha inn på AGP-kortet. Flash etter alle kunstens regler. Så slår du av PC'n, tar ut PCI-kortet og kobler skjermen på AGP-kortet før du prøver å starte opp igjen. Hvis flashen var vellykket så skal det fungere fint nå, hvis ikke er det bare å gjenta hele prosedyren og kanskje prøve med en annen firmware-fil.

Edit: thoering var litt kjappere enn meg.. ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

flashet biosen på mitt connect3d radeon 9800 pro her en dag også. hadde et ørlite problem med grafikken før flashen (muligens pga noen problemer med minnet i skjermkortet, er iallefall irriterende nok til at jeg ville prøve flash), etter flashen får jeg nå "artifacts" i windows-boot (merkelige røde/blå/grønne-flekker i winbootup-bildet). det i seg selv er ikke noe problem selvsagt, da jeg ikke merker noen forskjell inne i windows. men så fikk jeg noen problemer i bl.a. far cry og ut2k4.. :\

slike lange spikes ut fra noen textures, aldri hatt problemet før. skjer ikke veldig ofte og heller ikke noe særlig mye. brukte ati winflash til å flashe med, flashet med den samme biosen som jeg hadde allerede. menmen, jeg har ikke svartskjerm, ei heller blåskjerm, så mitt "problem" er vel bare en pekepinn om at flashing ikke alltid er så veldig smart. :)

Lenke til kommentar

huff...prøvde nå som dere sa... jeg satt primary graphics adapter! til PCI... venta til den restarta seg og slo den av.. så satt jeg inn skjermkortet igjen.. det gikk greit..så da jeg skulle flashe sa den at at "adapter 1 not found" :( hva kan det være?.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...