jtsorensen Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Problemet før med telenor var at du kunne bare ha en pc opp mot modemet og ingen switch kunne bli koblet til. Nå når de har lansert denne nye produktpakken, er det noen som vet om man kan få ordnet slik at man kan lage et hjemmenettverk av flere pc'er opp mot telenor sitt modem? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Problemet før med telenor var at du kunne bare ha en pc opp mot modemet og ingen switch kunne bli koblet til. Ikke helt korrekt det der. Siden jeg fikk ADSL og modem fra Telenor har jeg alltid hatt 3 PC'er koplet opp mot modemet via en router - det går så fint så....... Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) så det er bare til å skaffe seg en router? Damn... jeg som på den tiden ble fortalt at jeg mått ha 2 nettverkskort osv... så da er det ikke noe problem? Så da kan jeg kjøpe meg router i god tro og fikse hjemmenettverket mitt? En liten ting til, hvilket abonomang har du, og hvilket modem, kan det ha noe med saken å gjøre? (jeg har 704/128 fri bruk kr 550 mnd) Endret 22. mars 2004 av jtsorensen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Ikke helt korrekt det der. Siden jeg fikk ADSL og modem fra Telenor har jeg alltid hatt 3 PC'er koplet opp mot modemet via en router - det går så fint så....... Han sa switch. Ikke router. Hos mange andre ISP'er har man mulighet til å bare kunne kople en vanlig HUB eller switch rett i modemet, uten noen form for router. Skulle likt å visst selv om det nye systemet til Telenor var slik. Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 en switch takler vel å kun gi linje til en PC omgangen? Det gjør ihvertfall min switch (så jeg måtte ha router) Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Noen som kan anbefale en billig og bra router til meg? Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 jeg har dlink Di-604, er fornøyd med den... http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 en switch takler vel å kun gi linje til en PC omgangen? Det gjør ihvertfall min switch (så jeg måtte ha router) Det kommer an på modemet. Bl.a. Tele2 sine modem (ihvertfall det jeg har) står i Bridge-mode. Da kan jeg bare kople en HUB/switch rett i modemet, og opp til 3 maskiner rett i HUB/Switchen. Da vil hver av de 3 maskinene få en unik IP mot internett. (Ikke sånn NAT-tull). Men ellers må man bruke router og NAT. Da vil alle maskinene dele én IP mot internett. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har Telenor-modemet som går til en 3com office-connect router - funker fett Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) En liten ting til, hvilket abonomang har du, og hvilket modem, kan det ha noe med saken å gjøre? (jeg har 704/128 fri bruk kr 550 mnd) Akkurat det samme hadde jeg helt til for par-tre uker siden. Nå har jeg blitt gratis oppgradert, men funker fint allikevel. Modemet mitt er et Alcatel Home Speed Touch. Selv har jeg 3Com- produkter. Endret 22. mars 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Nå har jeg blitt gratis oppgradert... Hva har du blitt oppgradert til? Men hvilken routere er bra og billig? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) Oppgradert til 1024/256, og senere i vår blir jeg videre gratis oppgradert til 2048/256. Av routere holder jeg meg til 3Com - men jeg holder meg til 3Com på alle typer nettverksutstyr. Jeg er, og har alltid vært fornøyd med deres produkter. Greie firmware- oppdateringer også....... Endret 22. mars 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå