Gå til innhold

Vise fram .txt fil i IE uten at de tolkes som kode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men vil IE la være å kødde med resten av tekstformateringen i samme slengen?

kunne de, men gadd ikke prøve da jeg er hellig overbevist om at man må kunne tvinge IE til å vise dette fram som tekst og ikke formatere det på noen måte

Lenke til kommentar

Meg bekjent er ikke dette mulig i Internet Explorer, ettersom

• IE mer enn gjerne parser ikke-velformet HTML, og
  • IE blåser en lang marsj i MIME-typer.

Det siste punktet er det mest alvorlige. Sender du et HTML-dokument som «text/plain», skal dette vises som ren tekst, noe som også er tilfellet i Opera og Mozilla. IE forsøker derimot å gjette filformatet basert på hva filen inneholder (se f.eks. («Sending XHTML as text/html Considered Harmful»-parodien?) «Internet Explorer Considered Harmful»).

IEs manglende støtte for MIME-typer er også et stort problem når det kommer til XHTML. Fra og med versjon 1.1 kan jo ikke XHTML-dokumenter sendes som «text/html» lenger; det anbefalte er i stedet «application/xhtml+xml», som resulterer i en nedlastingsdialog i Microsofts nettleser.

Lenke til kommentar
Sitat fra siden din :p

Haha, lurte dere godt der! Dere som har vært innom tidligere trodde siden skulle være på engelsk, men der tok dere saftig feil med høye kneløft. Nå er den nemlig på norsk :p

Neida, planen var egentlig å ha den på engelsk, men så kom jeg på en ting. Det er da pokker meg ingen uten for det kongelige norske riket som bryr seg filla om hva jeg har å si :)

Haha, likte den derre :p

Lenke til kommentar

Hvorfor øker du ikke bredden i designet istedenfor? Det er ikke så vanskelig, og det vil også medføre at du får mer plass til andre ting også. Popups er uansett en ting som ofte blokkes.

btw: Jeg brukte endel tid på å se hvor jeg skulle trykke for å finne koden, iom. at det ikke er noenting som skiller en link fra vanlig tekst. Vil anbefale fargeskift eller text-dekorering på hover.

Lenke til kommentar
Hvorfor øker du ikke bredden i designet istedenfor? Det er ikke så vanskelig, og det vil også medføre at du får mer plass til andre ting også. Popups er uansett en ting som ofte blokkes.

btw: Jeg brukte endel tid på å se hvor jeg skulle trykke for å finne koden, iom. at det ikke er noenting som skiller en link fra vanlig tekst. Vil anbefale fargeskift eller text-dekorering på hover.

Det skal selvfølgelig markeres mye bedre nn nå - nå er det bare et span med onclick.

Må vel til med et nytt og bredere design.. PoleCat? *wink wink*

Når det gjelder kommentaren din om popups anbefaler jeg deg å sette deg bedre inn i teknologien før du kommer med besserwisser-svar ;) Popupblokkere skiller mellom popups som er brukeraktiverte (seom ved onclick) og de som er "automatiske". Dette kan faktisk brukes til å skape automatiske popups som ikke stoppes av de fleste programmene, men det er en hemmelighet jeg ikke skal gå inn på her...

Lenke til kommentar

Der forsvant den aller siste biten av tro på at IE kan brukes til noe fornuftig i det hele tatt fra min tankegang ihvertfall.

Har brukt Mozilla og Opera til surfing i noen år nå, men følte det var greit å ha IE liggende grunnet webside mekking da jeg hører rykter om at endel folk bruker det.

Så til alle som bruker IE må jeg bare si; sorry, men jeg føler nok heller for å utnytte css sitt fulle potensiale framfor å støtte detta tullet noe lengre... vil anbefalle folk som bruker windows å trykke seg fram til den siden med info om "really hidden files"... (selv bruker jeg windows på en maskin og *nix på to, blir nok *nix på den siste snart også)...

Lenke til kommentar
Det er jo bare å se på CSS-Destroy siden, og se hva som blir destroyed i IE... :devil:

vel man kommer jo ikke inn på den siden i IE da IE tror xhtml filer er for nedlasting...

pga dette:

IEs manglende støtte for MIME-typer er også et stort problem når det kommer til XHTML. Fra og med versjon 1.1 kan jo ikke XHTML-dokumenter sendes som «text/html» lenger; det anbefalte er i stedet «application/xhtml+xml», som resulterer i en nedlastingsdialog i Microsofts nettleser.

alle IE fans: vurder å prøv en annen browser i to uker, bare ha IE der i tilfelle du skal på nettradio eller liknende som ikke takles av browseren du har valgt. (det er nettradioen som er dårlig i såfall...)

Sjekk også ut css-destroy - tingen i posten over.... trykk på eksempler, og se hvilke browsere som støtter det og hvilke som destroyer det... :devil::devil::devil::devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...